مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه اردبیل مشغول به تحصیل در حوزه علوم دینی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 700 طلبه در حوزه‌های علمیه اردبیل مشغول به تحصیل در حوزه علوم دینی هستند و در سال تحصیلی جدید نیز 100 طلبه وارد حوزه‌های علمیه شدند.

وی با اشاره به این که تقویت طلاب و روحانیون جوان در جامعه اولویت اساسی است بیان کرد: هم‌اکنون 439 طلبه مشغول تحصیل دروس حوزوی هستند و مهم‌ترین هدف ما تقویت و بینش در تمامی حوزه‌ها امری مهم است که در این زمینه باید از ظرفیت های روحانیون در این زمینه به طور مناسب استفاده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی برای پایه‌ریزی حکومت مهدوی جزو وظایف اصلی طلاب است که در این زمینه 60 استاد باتجربه حضور دارند که این مسئله برای ما افتخار بزرگی است که از وجود ارزشمند چنین شخصیت‌های برجسته‌ای در جامعه بی‌دریغ نمانیم.

نوروزی بیان کرد: باید بصیرت و آگاهی در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به معرفت‌شناسی و دین‌شناسی در جامعه دست یابیم و مشکلاتی که از روی ناآگاهی در جامعه پیش می‌آید را از سر راه برداریم که این مسئله بسیار حائز اهمیت است و باید همگان به آن توجه کنند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا شرایط مطلوبی در استان برای تربیت طلاب و روحانیون در استان فراهم شود و از این طریق مشکلات و موانع موجود برطرف شود تا بتوانیم معنویت را در جامعه به جایگاه شایسته رسانده و از هر گونه آسیب‌های اجتماعی مصون بمانیم که این مسئله نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/ح

بصیرت و آگاهی در جامعه نهادینه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.