معاون فرماندار اردکان گفت: تشکل‌ها مسائل اجتماعی را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ رقیه کرمانیان معاون فرماندار اردکان در جلسه هم اندیشی با تشکل‌های مردم نهاد در اردکان گفت: فرمانداری اردکان از طرح‌های مرتبط با مسائل اجتماعی استقبال می‌کند چرا که بر خلاف سال گذشته که مسائل عمرانی مطرح بود در سال ۹۷ بیشتر بر روی مسائل اجتماعی تاکید می‌شود.

کرمانیان  با اشاره به فعالیت ۱۴ تشکل های مردم نهاد در اردکان افزود: تشکل‌ها مسائل اجتماعی را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی گفت: تشکل‌های مردم نهاد در کشور ما در گذشته به صورت هیئت‌های مذهبی شکل گرفت اما در حال حاضر این تشکل‌های مردمی به شکل نوین در آمده و به سمن تبدیل شده است و به همین دلیل نتوانسته جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند و این نشان دهنده‌ی این است که هنوز اعتمادی که بایسته و شایسته این تشکل‌ها باشد، بین دولت و تشکل‌ها شکل صورت نگرفته است.

کرمانیان تاکید کرد: اگر ما مسائل اجتماعی را رها کنیم جامعه‌ی ما دچار گسستگی از هم پاشیدگی می‌شود که خوشبختانه بودجه‌هایی اختصاص داده می شود و با طرح‌هایی که ارائه می‌دهید بتوانید آن‌ها را جذب کنید خوشبختانه تشکل‌های اردکان در جذب توانمند سازی و توان افزایی کار می‌کنند.

وی گفت: بسیاری از بودجه‌ها در مرکز استان‌ها به تشکل‌هایی داده می‌شود که مجوز و فعالیت استانی داشته باشند اگر تشکل‌های اردکان مجوز استانی بگیرند می‌توانند از این بودجه‌ها استفاده کنند در گذشته دو انجمن در اردکان این مجوز را داشتند که بسیاری از طرح‌های استانی را گرفتند و انجام دادند.

کرمانیان در خصوص تشکیل خانه تشکل‌ها افزود: تشکیل خانه تشکل‌ها ضروتی است که متاسفانه در مرکز استان هم حل نشده است و همچنان تشکل‌ها دنبال یک مکان منسجم هستند که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فرمانداری اردکان مکاتبه‌ای با ادارات خواهد داشت برای اینکه اگر طرح قابل واگذاری دارند حتما به سمن‌ها واگذار کنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در اردکان ۲۸ تشکل دارای مجوز ثبت شده است که ۱۴ تشکل آن فعال است. 

انتهای پیام/ی

تشکل‌ها مسائل اجتماعی را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهند

برچسب ها: بودجه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.