محققان دستگاهی را برای درمان شکستگی ساخته اند که به صورت همزمان جراحی می‌کند و امکان عکس برداری هم به جراحان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات روزمره مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته شده توسط مخترعان بپردازیم.

 قمقمه‌ای که تنها در یک حالت برای شما کار می‌کند

به تازگی محققان قمقمه هوشمندی را طراحی کرده‌اند که به محض آنکه با لب‌ها برخورد کند، مایع آن سرازیر می‌شود؛ این قمقمه هوشمند به قفل هوشمندی مجهز است که دیگر مشکلات و دردسر‌های قمقمه‌های قدیمی را ندارد و نگرانی افراد مبنی بر ریختن محتویات آن به بیرون دیگر وجود ندارد.

این قمقمه هوشمند قابل شارژ به حسگر‌هایی مخصوص مجهز است که تنها زمانی که لبه آن با لب‌های افراد تماس برقرار کند، مایع آن سرازیر می‌شود در غیر این صورت حتی اگر در آن را هم کاملا باز کنید، امکان ریختن ندارد.

از قمقمه‌ای که تنها دریک صورت تشنگی شما را برطرف می‌کند تا بهترین کوله پشتی جهان

 یک کوله پشتی با چندین قابلیت منحصر به فرد

به تازگی کوله پشتی مجهز به عابر بانک، بلوتوث و شارژر طراحی شده است که به کمک آن می‌توانید سیستم‌های هوشمند خود را شارژ کنید همچنین این کوله پشتی می‌تواند تصاویر زنده را از طریق دوربینی که در پشت آن قرار گرفته است پخش کند و به کمک قابلیت شارژ بی‌سیم و یا پاور بانک آن می‌توان تلفن همراه خود را شارژ کرد.

از جمله ویژگی‌های مثبت این کوله پشتی می‌توان به قابلیت اینترنت بی‌سیم آن اشاره کرد یعنی هر کجا که باشید با قرار دادن تلفن همراه خود در کنار این کوله پشتی می‌توانید اینترنت را به صورت هات‌اسپات دریافت کنید.

از قمقمه‌ای که تنها دریک صورت تشنگی شما را برطرف می‌کند تا بهترین کوله پشتی جهان

 دستگاهی که هم جراحی می‌کند و هم کار عکس برداری انجام می‌دهد

یکی از دانشمندان توانسته است دستگاهی را برای درمان شکستگی دست بسازد که به صورت همزمان جراحی می‌کند  همچنین امکان عکس برداری را هم به جراحان می‌دهد؛ این دستگاه برای جا انداختن شکستگی‌های مچ دست از روش کشش استفاده می‌کند که دیگر مشکلات روش قدیمی جا انداختن دست که توسط پزشک متخصص انجام می‌شد، ندارد.

همچنین در اتاق عمل هنگام انجام عمل‌های جراحی باید در چندین مرحله از دست عکس برداری شود که این موضوع سبب بروز عوارضی خواهد شد، اما به کمک این دستگاه حین عمل می‌توان از دست عکس برداری کرد و عوارض آن را کاهش داد.

از قمقمه‌ای که تنها دریک صورت تشنگی شما را برطرف می‌کند تا بهترین کوله پشتی جهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار