نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با حضور وزیر کشور برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بازوند استاندار کرمانشاه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه برای اقتصاد کشور است، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی موجب گره‌گشایی از بسیاری مشکلات اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه استان ثروتمندی است و ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: اگر چه چالش‌های بزرگی در استان داریم، اما ظرفیت‌های استان بگونه‌ای است که با به فعل کردن آنها می‌توان بر چالش‌های استان غلبه کرد.

وی یکی از چالش‌های بزرگ استان را نرخ بالای بیکاری دانست و گفت: خوشبختانه رشد نرخ بیکاری استان متوقف شده و بهار امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری استان و بهبود یک پله‌ای رتبه بیکاری استان بودیم.

بازوند با اشاره به تدوین سند اشتغال استان گفت: این سند با هفت برنامه برای دو سال تدوین شده و امیدواریم مطابق این برنامه شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

استاندار کرمانشاه وضعیت نامناسب فضای کسب و کار را از دیگر چالش‌های استان ذکر کرد و گفت: استان رتبه آخر بلحاظ شاخص فضای کسب و کار را داشت که با تسهیل‌گری صورت گرفته این رتبه تا حدودی بهبود یافته و اکنون رتبه ۲۸ کشور را داریم، البته این جایگاه راضی‌کننده نیست و باید تلاش کنیم فضای کسب‌وکار استان بهتر شود.

بازوند افزود: اگر فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم و بروکراسی اداری کاهش یابد، جریان سیال سرمایه وارد استان می‌شود و شاهد رونق تولید و اشتغال خواهیم بود.

وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در بهار امسال یک‌و نیم درصد افزایش یافته که نشان دهنده تمایل مردم به حضور در اقتصاد دارد.

بازوند با بیان اینکه استان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی موفق نبوده، گفت: از سال گذشته حرکت‌هایی در این زمینه آغاز شد و نیمه دوم سال گذشته ۳۴۲ هزار یورو جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان داشتیم. امسال نیز تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان یا جذب شده و یا در دست اقدام است.

وی رشد جذب تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی، افزایش واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی و رشد ۵۴ درصدی صادرات استان را از دیگر شاخص هایی دانست که نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی استان است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جلسات اقتصادمقاومتی از جلسات مهم استان است، از اینکه هنوز وزرای معین برای استانها تعیین نشده انتقاد کرد.

وی افزود: در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ملی ابلاغی به استانها از خود استانها نظرخواهی نمی‌شود که روند مناسبی نیست.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

وضعیت نامناسب فضای کسب و کار یکی  از چالش‌های استان کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.