استاندار خراسان رضوی:

در نظام آموزشی جدید آموزش صرف در درون کلاس کافی نیست

استاندار خراسان رضوی گفت:برای مباحث کمک آموزشی دانش آموزان بهره گیری از ظرفیت پارک‌ها وفضا‌های سبز ضروری است .

در نظام آموزشی جدید آموزش صرف در درون کلاس کافی نیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛علی رضا رشیدیان  استاندار خراسان رضوی در جریان بهره برداری پارک موضوعی دانش در مشهدگفت: پارک‌های موضوعی بویژه دانشی، امکانی برای آشنایی بیشتر و درک ملموس دانش آموزان از مباحث علمی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی است.

وی افزود: مشابه این پارک را درشهر‌های مختلف برای بهره مندی دانش آموزان نیاز داریم، زیرا به طور قطع در نظام آموزشی جدید آموزش صرف در درون کلاس کافی نیست.

 استاندار خراسان رضوی  گفت: ایجاد مراکزی مانند این مجموعه در فضایی مناسب با امکانات و دستاورد‌هایی که در طول سال‌های گذشته تصویری ملموس از تحولات دانشی و علمی و دستاورد‌های بشری را در طول قرن‌ها از نزدیک ارائه کند برای دانش آموزان بسیار جذاب  است.
 
رشیدیان افزود: در این رابطه معلمان، اساتید و شرکت‌های دانش بنیان که در تولید و ساخت این المان‌ها و نماد‌ها به صورت علمی اقدام کرده اند نسبت به توسعه آن ومشارکت در این زمینه اقدام کنند.

وی گفت: تعاملی که بین شهرداری و آموزش و پرورش برای بهره گیری از ظرفیت این پارک برای امور کمک آموزشی انجام شده باید دنبال شده و توسعه یابد.
 
استاندار خراسان رضوی افزود: برای شهر‌های دیگر هم امکانات و زمین‌های مشابه این فضا برایشان فراهم شود و دانش آموزان فراتر از چهاردیواری کلاس و تخته سیاه بتوانند بخشی از آموزش‌ها را دریافت کنند.
 

سرانه فضای سبزمشهد به ۱۶ متر رسیده است


رشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون بر اساس اعلام شهرداری مشهد سرانه فضای سبز این کلانشهر به ۱۶ متر رسیده است، گفت:با توجه به بزرگ شدن مشهد و سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن و ۳۰ میلیون زائر در سال، این شهر نیازمند فضای سبزمناسب برای تامین هوای پاک برای مردم است و تا کنون در این رابطه تلاش‌های زیادی شده و بخشی هم در برنامه است و امید است توسعه این فضا‌ها ادامه یابد.

وی  افزود: طبق این گزارش شهرداری مشهد هم اکنون ۵۰ پارک در دست احداث دارد که ۳۰ مورد در مناطق محروم و ۲۰ پارک در مناطق برخوردار است که خود بیانگر رویکرد شهرداری و شورای شهر مشهد دررعایت و تحقق عدالت توزیعی و برخورداری همه اهالی شهر بهشت از خدمات و امکانات و ظرفیت‌های شهری است که بسیار ضروری و مطلوب است.

استاندار خراسان رضوی گفت: : در واقع اختلاف و تفاوت‌هایی که بین پیرامون و مرکز در طول سال‌های سال شکل گرفته، نیازمند توجه وعنایت بیشتر است تا این تفاوت‌ها کمتر و کمتر شود.

رشیدیان افزود: به طور قطع توسعه فضا‌های عمومی مثل پارک‌ها به آرامش اجتماعی ما بیشتر کمک می‌کند، زیرا هر چه مردم در فضا‌های عمومی مناسب بیشتر حضور داشته باشند و با یکدیگر ارتباط و تعامل کنند در آرامش اجتماعی اثر بیشتری دارد.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار