معاون اتاق بازرگانی فارس گفت: مشکل مدارک آموزشی فعالان گردشگری را با بهره‌گیری از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری و برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

تلاش برای رفع مشکل مدرک آموزشی فعالان گردشگریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  یلدا راهدار معاون اتاق بازرگانی فارس در جلسه بررسی کارشناسی شورای گفتگو با اشاره به ظرفیت‌های فارس در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و وجود تقاضا برای اشتغال در این بخش، لزوم تعبیه‌ی فرآیند آموزشی و صدور گواهینامه‌های معتبر برای فراگیران را از موضوعات مهم برشمرد.

معاون اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت قانونی منحصر به فرد برای رفع سریع مشکلات فعالان بخش خصوصی است که در اتاق بازرگانی فارس از این فضا برای رفع مشکلاتی که در آن به اتفاق نظر و تفاهم نمی‌رسیم، استفاده خواهیم کرد.

راهدار اضافه کرد: به زودی جلسه کارشناسی تخصصی با حضور نمایندگان اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، فنی‌وحرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد، اصناف و فعالان اقتصادی در بخش گردشگردی استان فارس برگزار می‌شود تا مباحث مربوط به پیوستگی اشتغال در این حوزه به دقت بررسی شود.

وی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی، راهنمایان تور‌های گردشگری و مدیر فنی دفاتر خدمات گردشگری که توسط آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای برگزار می‌شود مستقیما به بازار متصل هستند که ارزشیابی مدارک و دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی آن‌ها باید تسهیل شود؛ چرا که در واقعیت آموز‌ش‌دیدگان آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای حتی برای کارآموزی از اولویت پایین‌تری نسبت به کسانی که در آموزشگاه‌های میراث فرهنگی دوره دیده‌اند، برخوردارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گفت: متاسفانه بسیاری از آموزش دیدگان در آموزشگاه‌های آزاد و فنی‌وحرفه‌ای به شغل نمی‌رسند و افزایش صدور مجور کار و کارت راهنمایان تور فقط به آمار بیکاران در حوزه گردشگری اضافه می‌کند.

سید مؤید محسن‌نژاد، افزود: این در حالی است که تمام آموزش‌های مربوط به صنایع دستی را سازمان فنی‌وحرفه‌ای بر عهده دارد و ما مکاتباتی برای تسهیل روند صدور مجوز در این حوزه با سازمان کشوری داریم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در خصوص پیگیری‌های انجام شده برای صدور مجوز و پروانه فعالیت برای فراگیران آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز گفت: برای کسانی که تا پایان سال ۹۶ موفق به گذراندن دوره‌های ذکر شده و اخذ مدرک شده‌اند، مجوز فعالیت در قالب کارت راهنمایان تور‌های گردشگری صادر می‌شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار