فرماندار قصرشیرین گفت: 2 میلیارد ریال اعتبار برای کاوش کاخ خسرو اختصاص داده شده است.

اختصاص اعتبار برای فصل چهارم کاوش کاخ خسروتاتار فرماندار قصرشیرین  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بیان کرد: در این مرحله بخش شمال غربی عمارت خسرو کاوش می شود که این کار ادامه کاوش های باستان شناسی فصل چهارم در این مجموعه تاریخی است.

 وی بیان کرد : در فصل چهارم کاوش های این مجموعه ، 800 متر از عمارت خسرو کاوش و 300 متر از نهر شاهگدار نیز بازسازی شد.

تاتار، میزان اعتبار تخصیص یافته برای انجام عملیات کاوش فصل پنجم در عمارت خسرو قصرشیرین را 2 میلیارد ریال اعلام کرد.

بنای تاریخی عمارت یا قصر خسرو پرویز در حاشیه شمالی شهر کنونی قصرشیرین و در نزدیکی آتشکده چهار قاپی قرار دارد که اکنون تنها ویرانه هایی از آن دیده می شود.


فرماندار قصرشیرین با اشاره  افتتاح و بهره برداری از 16 طرح  در قصر شیرین گفت: این طرح ها شامل : 12 طرح در بخش عمران شهری شامل: آسفالت معابر , جدول گذاری , ساماندهی پارک شاهد , احداث دو مجتمع سرویس بهداشتی , موزائیک فرش , تعریض پیاده رو , دفع آبهای سطحی , بهسازی معابر و روشنایی است.

مرادعلی تاتار افزود: این پروژه ها که توسط شهرداری قصرشیرین به بهره برداری رسید 33 میلیارد ریال اعتبار برای آنها هزینه شده است.
تاتار گفت: همچنین در این روز پروژه های مربوط به محیط زیست به بهره برداری رسید که شامل : تجهیز ایستگاه سنجش آلاینده های جوی (گردوغبار), تهیه وسایل اطفا حریق و تجهیز آزمایشگاه شیمیایی اداره محیط زیست شهرستان است که برای آنها یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

 انتهای پیام/ز


افتتاح پروژه های هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.