استاندار فارس گفت: سال گذشته حدود یک میلیارد و هشت میلیون دلار سرمایه گذری خارجی در استان جذب شد که ۶۰ درصد آن متعلق به سرمایه گذاری در حوزه تامین انرژی خورشیدی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در پنجمین روز از هفته دولت در حاشیه آیین بهره برداری از طرح‌های عمرانی شهرستان سروستان، گفت: با توجه به وضعیت استان به لحاظ انرژی خورشیدی باید اجرای طرح‌های نصب پنل‌های خورشیدی گسترش داده شود و مسئولان ذی ربط از این طرح‌ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: البته اجرای این طرح‌ها باید به افراد پیگیر واگذر شود و مجوز افرادی که عزم جدی برای عملیاتی کردن این طرح‌ها ندارند، باطل شود.

تبادار با اشاره به اعلام آمادگی یک سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج برای راه اندازی یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی انرژی خورشیدی در این استان، گفت: به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس با ۱۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه خورشیدی، نیاز شهرستان خرامه به برق تامین و ماهانه در مصرف ۲۷۰ هزار لیتر گازوییل نیز صرفه جویی می‌شود.

استاندار فارس اظهار کرد: اگر برق چند شهرستان استان را بتوانیم به این شیوه تامین کنیم در مجموع شاهد صرفه جویی در حجم قابل توجهی سوخت فسیلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: پس از بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی خرامه در هفته دولت امسال، امروز نیز شاهد بهره برداری از طرح چهارمگاواتی شهرستان سروستان هستیم.

او بیان کرد: افزون بر این، یک طرح ۱۰ مگاواتی نیز در شهرستان اقلید و یک طرح ۱۰ مگاواتی هم در شهرستان آباده آماده بهره برداری است.

استاندار فارس افزود: امروز و در ادامه بهره برداری از طرح‌های هفته دولت در مجموع شاهد بهره برداری از ۲۸ پروژه در زمینه بهسازی روستایی، گازرسانی روستایی و انرژی خورشیدی با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال در شهرستان سروستان بودیم.

شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ر

افتتاح ۳۲ میلیارد تومان طرح در سروستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار