رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ضمن تاکید بر عدم تغییر در زمان بندی برگزاری انتخابات گفت: برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها ممکن نمی باشد.

 

برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها ممکن نیست/ زمان برگزاری انتخابات خط قرمز ماستعبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات گفت: از هر موضوعی که زمان برگزاری انتخابات و استقلال کمیسیون را خدشه دار نکند استقبال می کنیم اما این دو مساله از خطوط قرمز ما محسوب می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مدت زمان اندکی که تا برگزاری انتخابات مانده است، هر تغییر و دگرگونی در نحوه برگزاری انتخابات می تواند چالش برانگیز باشد اما در هر صورت زمان برگزاری انتخابات همان 28 میزان/ مهر است که از مدت ها پیش اعلام شده بود و هیچ تغییری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود: حدود 9 میلیون و هفتاد و دو هزار نفر برای رای دهی در انتخابات ثبت نام کرده اند که با توجه به ضایعات احتمالی برخی برگه های رای دهی، 9 میلیون و نهصد هزار برگه، یعنی بیش از هشتصد هزار برگه بیشتر از آمار موجود چاپ می شود تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

صیاد تاکید کرد که بنا بر برخی دلایل، برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی ها با انتخابات پارلمانی ممکن نیست و این انتخابات در فرصت دیگری برگزار خواهد گردید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار