مدیرعامل آبفا اهواز از فرسوده بودن و قدمت بالای ۴۰ سال شبکه آب در برخی مناطق اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فردوس کریمی شرکت آب و فاضلاب اهواز شهرهای اهواز گفت: قدمت شبکه آب اهواز در برخی مناطق بالای 40 سال است و همین عامل سبب افت فشار در مناطق انتهای شبکه می‌شود که بخشی از این مشکل با استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه گروه ملی فولاد در مناطق ملاشیه و پردیس حل شد.

وی افزود: 60 درصد آب مصرفی اهواز از طرح آب‌رسانی غدیر تأمین می شود  و خط دوم انتقال آب غدیر از ام الدبس به اهواز نیز که مکمل خط نخست است در دست پیگیری است.که 30 درصد باقی مانده از کارون و 10 درصد هم از آب حیات شوشتر تأمین می‌شود.

کریمی بیان داشت: مخازنی در منطقه حصیرآباد با قدمت 24 سال وجود دارد که بدون استفاده مانده‌اند؛ بر اساس مطالعات انجام‌شده و همکاری سازمان آب و برق خوزستان ایستگاه پمپاژی در این منطقه به طول 7 و 4 کیلومتر به‌منظور انتقال آب از منطقه ملی به حصیرآباد احداث شد.

مدیرعامل آبفا اهواز گفت: یکی از نیازهای اساسی اهواز توسعه زیرساخت‌های فاضلاب است چرا در حال حاضر به دلیل خلاءهای موجود در این بخش شاهد بروز مشکلات زیست‌محیطی هستیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات نفت، اعتبارات ملی و جاری 78 پروژه در حوزه آب و فاضلاب اجرا شد که مهم‌ترین مسئولیت ما ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بود.

انتهای پیام/م

قدمت بالای 40 سال شبکه آبرسانی در بعضی مناطق اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.