ره آورد پولاد مردان وزنه برداری کشورمان در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ کسب ۲ نشان طلا، یک نقره و یک برنز بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ره آورد پولاد مردان کشورمان در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی کسب ۲ نشان طلا، یک نقره و یک برنز بود و به نوعی می‌توان گفت بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری کشورمان پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی توسط تیم اعزامی برخواه بدست آمد.

قاب طلای وزنه برداری با یک لکه ی سیاه/سهام داران موفقیت در راهی پر خطر

مجید عسگری در دسته ۶۹ کیلو، علی مکوندی در ۸۵ کیلو، سهراب مرادی و کیانوش رستمی در ۹۴ کیلو، علی هاشمی و محمدرضا براری در ۱۰۵ کیلو و بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در دسته فوق سنگین نفرات تشکیل دهنده تیم وزنه برداری ایران در مسابقات آسیایی بودند.

این در حالی است که نام وزنه بردار سبک وزن کشورمان یعنی مجید عسگری با اعلام شورای عالی فنی وزنه برداری به عنوان وزنه بردار ذخیره در فهرست قرار گرفت و همین موضوع باعث شد او با ناراحتی اردوی تیم ملی را ترک کند. این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که کیانوش رستمی در کمال ناباوری و با وجود اوت کردن در رکورد گیری بر خلاف مجید عسگری با تغییر وزن در دسته ۹۴ کیلوگرم و با نظر مساعد مسئولان فدراسیون عازم بازی‌های آسیایی شد.

با توجه به آمادگی نسبی کیانوش رستمی و غیبت‌های متوالی در اردوی تیم ملی گویا کیانوش رستمی از سهراب مرادی خواسته بود با توجه به تغییر اوزان وزنه برداری از مسابقات جهانی عشق آباد ترکمنستان، به جای حضور در دسته ۹۴ کیلوگرم در دسته ۱۰۵ کیلوگرم حضور پیدا کند که این موضوع به مذاق قهرمان المپیک خوش نیامد و با این پیشنهاد کیانوش مخالفت کرد. همچنین خیلی از اهالی این رشته مدال آور اعتقاد داشتند او می‌توانست به جای تغییر وزن دادن در بازی‌های آسیایی در دسته ۸۵ کیلو بماند تا همچون ادوار گذشته مدال‌های دسته ۸۵ و ۹۴ کیلو نصیب کشورمان شود و پس از آن برای مسابقات جهانی تغییر وزن می‌داد. کیانوش رستمی که در این سال های اخیر نشان داده نظرات دلسوزانه دیگران برایش اهمیتی ندارد و به تنهایی تصمیماتش را اجرا می‌کند، این بار هم تصمیم گرفت که برای محک زدن خودش در دسته جدید به روی تخته برود تا با آمادگی بیشتری برای رقابت‌های بعدی هم آبدیده‌تر شود و هم با این وزنه وفق پیدا کند.

قاب طلای وزنه برداری با یک لکه ی سیاه/سهام داران موفقیت در راهی پر خطر

مجید عسگری نخستین نماینده وزنه برداری ایران در بازی‌های آسیایی در دسته ۶۹ کیلو روی تخته رفت. با توجه به بازگشت عجیب او، خیلی‌ها معتقد بودند او بیهوده عازم جاکارتا شده است و با این شرایط نباید توقع داشت که بتواند کار خاصی در آنجا انجام دهد. جالب‌تر اینکه محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی هم با توجه به ناآماده بودن مجید عسگری در روز‌های پایانی اعزام به جاکارتا پیش بینی این را کرده بود او با شرایط موجود و مدعیان از کشور‌های شرق آسیا شانسی برای کسب مدال نخواهد داشت.

علی مکوندی در دسته ۸۵ کیلو که نخستین حضورش را در بازی‌های آسیایی تجربه می‌کرد، نتوانست مانند کیانوش رستمی برای کشورمان مدال طلا به ارمغان بیاورد و با عملکردی ضعیف و دور از انتظار از گردونه مسابقات کنار رفت تا بدین ترتیب دومین نماینده کشورمان هم دستش به مدال نرسد.

قاب طلای وزنه برداری با یک لکه ی سیاه/سهام داران موفقیت در راهی پر خطر

همانطور که از قبل پیش بینی می‌شد سهراب مرادی توانست با عملکردی قابل قبول در رقابت‌های دسته ۹۴ کیلو ضمن شکستن رکورد یک ضرب دنیا که پیش از این در اختیار کاکیاسویلی از یونان بود بدون هیچ گونه حرف و حدیثی مدال خوشرنگ طلا را برای ایران به ارمغان آورد و هم بهترین وزنه بردار ایران در اندونزی لقب گرفت. با وجودی که خیلی‌ها پیش از آغاز رقابت‌ها طلا و نقره این دسته را برای سهراب مرادی و کیانوش رستمی کنار گذاشته بودند، اما کیانوش رستمی سر لج بازی تمام معادلات را بر هم زد و مدال نقره را از دست داد.

در دسته ۱۰۵ کیلوگرم محمدرضا براری، بدون ثبت رکوردی از جدول بازی‌ها حذف شد تا چهارمین حذف شده ایران در این مسابقات باشد. علی هاشمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته که سال گذشته صاحب مدال طلا شده بود امسال با حضور نورالدین ازبکی حرف زیادی برای گفتن نداشت در نهایت به عنوانی بهتر از سومی و مدال برنز قناعت نکرد.

قاب طلای وزنه برداری با یک لکه ی سیاه/سهام داران موفقیت در راهی پر خطر

طبق پیش بینی‌های اهالی وزنه برداری مدال‌های طلا و نقره دسته ۱۰۵ + کیلوگرم نصیب بهداد و سعید شد، منتهی مشخص نبود کدام یک از ورزشکاران ما می‌توانند به این افتخار بزرگ نائل شوند. عجیب‌تر اینکه در روز رکوردگیری، برخواه طی سخنانی با اصحاب رسانه عنوان کرده بود از رکورد‌های ثبت شده علی حسینی چندان رضایت ندارد، اما پسر آذری زبان کشورمان توانست با پیگیری تمرینات فشرده و بازیابی روحیه اش پس از سلیمی به مدال نقره برسد.

این در حالی است که علی مرادی پس از ناکامی کیانوش رستمی در دسته ۹۴ کیلو اعلام کرد که او در لیست مسافران مسابقات جهانی نخواهد بود. حقیقت امر این است قهرمانی ایران در دوره گذشته مسابقات جهانی در شرایطی به دست آمد که اگر مدعیان اصلی حضور داشتند ما هرگز نمی‌توانستیم برای نخستین بار قهرمان جهان شویم. هر چند که کیانوش رستمی هم پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی گفت: «خداراشکر نتیجه نگرفتم، می‌خواستم ببینم قهرمان المپیک، اگر در یک مسابقه نتیجه نگیرد، کسی احوالش را می‌پرسد؟»

حال باید منتظر ماند و دید با وضعیت کنونی، غیبت رستمی و خداحافظی سلیمی چه نتیجه‌ای عاید ورزشکاران کشورمان در رقابت‌های جهانی عشق آباد خواهد شد.


بیشتر بخوانید:برخواه: بهداد در رقابت‌های وزنه برداری آسیا مردانه جنگید

سجادی: سلیمی یک نابغه در وزنه برداری است

انوشیروانی: رئیس فدراسیون تصمیم شورای فنی را وتو کرد/ تکرار قهرمانی در جهان دشوار است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار