رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در یک ماه و نیم گذشته از ۱۰ هزار و ۲۳۱ واحد مختلف صنعتی استان فارس بازرسی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه نمایشگاه جشنواره خدمت در شیراز، گفت: در ۴۵ روز گذشته در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۱۰ هزار و ۲۳۱ بازرسی از واحد‌های مختلف صنعتی و صنفی در سطح استان انجام‌شده است.

وی افزود: در این مدت ۳۹۳ واحد متخلف با بیش از ۸ میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

همتی از واردات ۲۵ قلم کالای اساسی با ارز دولتی خبر داد و بیان کرد: انبار‌ها از اقلام موردنیاز تکمیل و حداقل به اندازه یکسال ذخیره وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی در این خصوص نداریم.

وی همچنین اظهار داشت: برای نخستین بار در حوزه تولیدات داخلی، معادل ۲۰۰ میلیون دلار شمش فولادی از استان صادر شد که به لحاظ وزنی ۵۲ درصد و ارزش نیز ۲۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۵ را نشان می‌دهد و با این حجم از صادرات، برای اولین بار استان فارس به باشگاه فولادی و صادراتی کشور پیوست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش دیگری از سخنان خود، مجموع اشتغال ایجادشده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس را در سال گذشته ۴۵ هزار و ۱۰۲ شغل اعلام کرد و ادامه داد: باوجود اینکه تنها ۲۲ هزار و ۹۵۰ شغل برای این سازمان تعریف شده بود که افزایش ۱۹۶ درصدی را نسبت به سهم این استان نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار