فرستاده روسیه و یکی از سران مخالفان سوری درباره اوضاع سوریه تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه با نصر الحریری، مذاکره کننده ارشد گروه مخالف موسوم به کمیته مذاکرات سوریه تلفنی گفتگو کرده است.

در این بیانیه اعلام شده است: «چندین مسئله در ارتباط با حل و فصل بحران سوریه براساس قطعنامه ۲۲۴۵ شورای امنیت سازمان ملل در جریان این گفتگو مورد بحث قرار گرفت. لزوم ریشه کن کردن کامل گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره، دستیابی به وحدت و تمامیت ارضی و حفظ حاکمیت سوریه، پیش بردن روند مذاکره باثبات بین دولت سوریه و مخالفان قانونی به منظور بازگرداندن وفاق ملی، تشکیل و راه اندازی کمیته قانون اساسی بر اساس تصمیمات کنگره گفتگو‌های ملی سوریه و فراهم کردن شرایط لازم برای بازگشت سریع آوارگان سوری به زادگاه خود، در این تماس تلفنی مورد تاکید قرار گرفت».

کمیته مذاکرات سوریه یک گروه مخالف سوری است که بیشترین تایید را از کشور‌های غربی دریافت کرده است.

الحریری ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ به مسکو سفر و با رئیس کمیسیون امور خارجه شورای فدراسیون روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار