پایگاه خبری العهد نوشت سفر هیئت آمریکایی به دمشق نشان می‌دهد آمریکا پیروزی محور مبارزه با تروریسم را در جنگ سوریه پذیرفته است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العهد لبنان نوشت روزنامه الاخبار سه‌شنبه ۲۸ آگوست ۲۰۱۸، مقاله‌ای درباره سفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به سوریه منتشر کرد که در آن به خروج ایران، تروریست‌ها و سهمیه قانونی سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی سوریه اشاره شد. اگر انجام این دیدار صحت داشته باشد، این مطالب نشان می‌دهد آمریکا واقعیت موجود و پیروزی محور مبارزه با تروریسم را در جنگ سوریه پذیرفته است و به مرحله پس از نابودی تروریست‌ها یعنی بازسازی و بازگرداندن سوریه به جایگاه سیاسی آن در منطقه پس از اذعان همگان به آن، چشم دوخته است.

شریف شحاده -کارشناس سیاسی- در مصاحبه با پایگاه خبری العهد گفت: سوریه و محور مبارزه با تروریسم پیروز شدند و آنچه روزنامه الاخبار درباره سفر یک هیئت آمریکایی به دمشق مطرح کرد، کاملا منطقی است و احتمال انجام این کار از جانب آمریکا کاملا وجود دارد، زیرا آمریکایی‌ها در پایان، به دنبال منافع خود هستند. آن‌ها پیش از این، با جنبش تروریستی طالبان و بسیاری از دشمنان خود گفتگو کردند. پس چرا با دولت سوریه که بر تروریسم پیروز شده است، گفتگو نکنند؟

وی افزود: «آمریکایی‌ها برای حفظ منافع خود به سوریه آمدند. آن‌ها متوجه شدند جنگ به پایان خود نزدیک شده است و آن‌ها بودند که پشت طرفداران تروریست خود را خالی کردند.»

العهد در ادامه نوشت: هیئت آمریکایی با سرلشکر علی مملوک و سرلشکر دیب زیتون، دو شخصیت بسیار مهم در سوریه، کاملا آگاه از همه جزئیات توطئه و جنگ در سوریه و کارشناس در زمینه روابط سوریه و آمریکا گفتگو کردند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این هیئت راه درستی را در پیش گرفته است، همان طور که شحاده به العهد لبنان گفت، آمریکا به دنبال چیزی است که از طریق آن به اهداف خود دست یابد. در آغاز جنگ علیه سوریه، موضع‌گیری آمریکا با مواضع کنونی آن تفاوت داشت؛ آمریکا متوجه شد سوریه و محور مبارزه با تروریسم پیروز شده است و باید مواضع و لحن خود را در قبال سوریه تغییر دهد، اما اصول سوریه باقی خواهد ماند و دمشق به مقاومت پایبند می‌ماند و در راه باز پس گیری فلسطین اشغالی، پشت حزب‌الله را خالی و ایران را رها نخواهد کرد، زیرا تهران متحد راهبردی صادقی است. دمشق، روسیه را هم رها نخواهد کرد، زیرا متحد قدرتمندی است که با زبان تجارت تعامل نمی‌کند و این متحد قدرتمند بود که در میان همه این طرف ها، آمریکا را وادار به پذیرش پیروزی سوریه کرد.

شحاده افزود «چه بسا سفر هیئت آمریکایی آغازی برای سفر دیگر هیئت‌ها باشد. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، پیش از این گفت: بسیاری طرف‌ها برای برقراری دوباره روابط با سوریه پیام‌هایی ارسال می‌کنند؛ اما سوریه پیش از آن که کشوری نمایندگی سیاسی در سوریه نداشته باشد، با آن تعامل نخواهد کرد. تقریبا ماجرا به پایان رسیده است و همگان راهی جز اذعان به پیروزی محور مبارزه با تروریسم ندارند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار