معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: پس از خروج نظامیان آمریکایی، مناطق شرق فرات باید تحت کنترل کامل ارتش سوریه قرار گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف -- معاون وزیر امور خارجه روسیه -- روز پنجشنبه گفت: پس از خروج نظامیان آمریکایی، مناطق شرق فرات باید تحت کنترل کامل ارتش سوریه قرار گیرد.

بوگدانف به خبرنگاران گفت: پس از خروج نظامیان آمریکایی، ارتش سوریه باید تسلط خود را بر مناطق شرق فرات گسترش بخشد. معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: «اگر آمریکایی ها می گویند عناصر داعش را در مناطق شرق فرات نابود کردند پس الان مشکل چیست، و امروز با چه هدفی در این مناطق حضور دارند؟».

گفتنی است هیئتی از احزاب کُرد شمال سوریه در ماه ژوئیه با مقامات سوریه در دمشق درباره سرنوشت منطقه شرق رود فرات که تحت کنترل نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک و نیروهای به اصطلاح ائتلاف آمریکایی قرار دارد، گفتگو کرد.

از طرف دیگر روزنامه ینی شفق ترکیه به نقل از فایر الاسمر، فرمانده نظامی سابق استان دیرالزور اعلام کرد آمریکا سه سامانه رادار پیشرفته در مناطق تل بیدر، کوبانی ( عین العرب) و سرین مستقر کرده است.

الاسمر افزود: آمریکا همچنین 13 سامانه رادار ثابت و متحرک برای مراقبت و شناسایی در مناطق تحت کنترل کُردها در شمال سوریه مستقر کرده است. برنامه بعدی آمریکا ایجاد سامانه های دفاع موشکی در منطقه است. این بخشی از برنامه طولانی مدت آمریکا برای ایجاد آشوب و هرج ومرج در منطقه است.

الاسمر گفت: آمریکا در صدد استقرار سامانه های دفاع موشکی در شهرهای الحسکه و رمیلان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار