سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: در مسابقات آسیایی هدفی که داریم این است که برای دومین سال متوالی به جام جهانی صعود کنیم.

چمنیان: صعود برای دومین سال متوالی به جام جهانی نوجوانان هدفمان استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس چمنیان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان درباره برد این تیم برابر تیم ملی عمان در بازی تدارکاتی اظهار کرد: این بازی و دیدار روز دوشنبه 2 شانس آخری ما قبل از بازی های آسیایی است که کمتر از 20 روز به شروع این رقابتها باقی مانده است و این آخرین فرصت ما بود که  برنامه هایمان را مرور کنیم و آخرین محک را بخوریم.  عمان تیم خوبی بود و ما شناخت خوبی از این تیم داشتیم و تیم هایی مثل عمان و یمن در رده پایه خیلی خوب هستند و هدفم این بود که نقاط ضعف تیم ما در این بازی آشکار شود  و نقاط قوتمان را بشناسیم. به هر حال بازیکنان روحیه پیروزی را حفظ کردند و در برخی از اوقات بازی توانستند برنامه های ما را در زمین مسابقه پیاده کنند. یک مقدار ما را امیدوار می کند و در فرصت باقی مانده شرایط مهیا شود تا بتوانیم ضعف هایمان را به حداقل برسانیم و بچه ها به این باور برسند که در مسابقات آسیایی طبق هدفی که ما داریم  برای دومین سال متوالی به جام جهانی صعود کنیم و به امید خدا بتوانیم  مقامی بهتر از نایب قهرمانی سال گذشته کسب کنیم. 

همه تیم های حاضر در مسابقات آسیایی نوجوانان سرمایه گذاری کردند 

او درباره حریفان تیم ملی نوجوانان در بازی های آسیایی گفت: همه حریفان در رده نوجوانان جدی هستند و همه کشورهای آسیایی و 16 تیمی که راه یافتند به این رقابتها سرمایه گذاری زیادی انجام دادند و در گروه مقدماتی با تیم هایی همانند اندونزی،هند و ویتنام که به ترتیب با این 3 تیم بازی می کنیم. اندونزی را به صورت کامل آنالیز کردیم چون اولین بازی مان است و پیشنیه ای در مسابقات آسیایی نداشت این تیم را به خوبی بررسی کردیم و بیشتر مورد ارزیابی قرار دادیم و درباره تیم های هند و ویتنام هم شناخت داریم . همچنین با سطح فوتبال تیم هند آشنا هستیم چراکه با این تیم بازی کردیم و  ویتنام هم می دانیم که خوب در رده پایه توسعه پیدا کرده است و به تازگی تیم امیدش در مسابقات آسیایی بوده است. به هر حال بازی  سختی پیش رو داریم و امیدوارم مرحله به مرحله بتوانیم جلو برویم و علاوه بر کسب سهمیه ، مقامی بهتر از سال گذشته بدست آوریم. 

پیشرفت و ارتقای بازیکنان فلسفه اصلی تیم های پایه است 

چمنیان درباره تفاوت تیم ملی نوجوانان پارسال نسبت به امسال تصریح کرد: یک مقایسه که اشتباه صورت بگیرد این است که این تیم را با آن تیمی که در جام جهانی حضور داشت  قیاس کنیم چون بازیکنان آن تیم بزرگتر از این تیم بودند و یک سال بیشتر تمرین کردند . این تیم هنوز ضعف هایی دارد و بازیکنان هنوز کوچک هستند اما ما امیدواریم چرا که از پایه کار را شروع کردیم و در استعدادیابی و انتخاب نفرات خوب عمل کردیم و امیدواریم با صعود به جام جهانی روند پیشرفت این بازیکنان تداوم یابد و فلسفه اصلی تیم های پایه پیشرفت و ارتقای بازیکنان است که نتیجه هم می تواند همراهش باشد که ما از تیم راضی هستیم. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره اینکه تدارکات و امکانات برای این تیم فراهم است، اظهار کرد: ما عادت کردیم در این 2 سال که به مسائل به صورت مطلق نگاه نکنیم  اما خوشبختانه شرایط خوب بوده است و در آستانه مسابقات آسیایی فدراسیون فوتبال شرایطش را  فراهم کرد تا ما میزبان تیم ملی عمان باشیم و 2 بازی تدارکاتی انجام بدهیم که این اقدامات  خوب است و سعی کردیم با  توجه به شرایط موجود برنامه خود را پیش ببریم. 

بازی جوانمردانه در دستور کار ما قرار دارد 

چمنیان درباره باخت تیم ملی امید برابر میانمار در بازی های آسیایی جاکارتا تصریح کرد: فلسفه کار ما در رده پایه این است که اولویت ما و هدف اصلی پیشرفت و ارتقای بازیکنان توام با روحیه جوانمردی است. بازی جوانمردانه که همه لذت ببرند و اگر تیم ملی نوجوانان قبل که توانست رضایت مردم را جلب کند به علت همین هدف بود که لذت فوتبال را به مردم هدیه کنیم. در رده های پایه بازیکنان خو ب و زیبا بازی می کنند جذاب تر است . ما گینه  و آلمان که شکست دادیم در بازی با کاستاریکا گفتند با ترکیب اصلی نروید اما با این مسئله مخالفت کردم و با تمام قوا به مصاف این تیم رفتیم و آن بازی را بردیم و برای اولین بار 9 امتیاز کسب کردیم و تیم توانست به مرحله بعد صعود کند. به هر حال  ما به دنبال بازی زیبا و جوانمردانه هستیم و نتیجه هم همراه  با بازی زیبا رقم می خورد. 

روحیه پیروزی طلبی و بازی زیبا باید در بازیکنان دمیده شود 

او درباره اینکه بازیکنان تیم ملی امید  روحیه خود را قبل از بازی با تیم ملی کره جنوبی باخت، گفت: صحبت خاصی درباره تیم ملی امید ندارم چرا که هر مربی فلسفه کاری خود را دارد اما یک چیز کلی درباره تیم ها در رده های مختلف ملی وجود دارد این است که روحیه پیروزی طلبی و بازی زیبا باید در بازیکنان دمیده شود و با تمام وجود برای پیروزی تلاش کنند و این موضوع جزء دستورات فیفا است که توصیه می کند به همه تیم ها که با همه توان خود بازی کنند و همه ما تلاش می کنیم که مردم از بازی زیبا لذت ببرند.  نکته مهمی است که در همه تیم هایی که کار کردم تلاش کردم که این روحیه را به بازیکنان منتقل کنم. امروز هم دیدید که بازیکنان با همین روحیه بازی کردند و بازیکنان همه خوب هستند و در آینده از آنها بیشتر خواهید شنید و امدورایم پیشرفتشان  منحصر به تیم ملی نوجوانان نشود و بتوانند در تیم های رده های بالاتر  هم بتوانند این مسیر ار ادامه بدهند و به بازیکنان بزرگ تبدیل شوند. 

استعدادها باید مورد توجه باشگاه ها قرار بگیرد 

چمنیان درباره اینکه استعدادیابی برای تیم ملی نوجوانان که در جام جهانی 2017 شرکت کرده بود رخ داد اما تیم ملی جوانان سرمربی ندارد، گفت: نکته مهمی که نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است که همه بازیکنان مستعد کشورمان در رده های ملی شانس ارتقا پیدا نمی کنند و همین رده نوجوانان که از مرحله مقدماتی حذف شد و نتوانست در دور نهایی شرکت کند بازیکنان زیادی استعدادیابی شدند و اکنون این فرصت برای باشگاه ها فراهم شده است تا  از استعدادهای شناخته شده استفاده کنند . به طور مشخص کار تیم های رده های مختلف پایه همراه با کار باشگاه ها باید باشد که مورد غفلت قرار می گیرد. همین تیم که به مرحله نهایی آسیایی  صعود کرده و امیدوارم که به جام جهانی هم راه یابد جمعا 75 نفر هستند و مابقی  استعدادها باید مورد  توجه باشگاه ها قرار بگیرند و از طرف باشگاه ها جذب شوند و پرورش یابند. می دانم که فدراسیون فوتبال برای تیم ملی جوانان برنامه دارد  و  اگر وقفه ای  در این تیم ایجاد می شود به این دلیل است که  هدف روشنی ندارد.  چشم انداز فدراسیون این است که در کوتاه ترین زمان سرمربی مشخص شود و دیده نشدن استعدادها همواره نگرانی جامعه فوتبال است. 


بیشتر بخوانید: تیم ملی نوجوانان ایران ۲ - ۱ عمان / پیروزی شاگردان چمنیان در مصاف تدارکاتی


انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار