جشن‌های گرامیداشت عید غدیر خم برگزار شد

آیین‌های جشن و گرامیداشت عید سعید غدیر خم؛ عید بزرگ امامت و ولایت در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیین‌های جشن و گرامیداشت یوم الله عید سعید غدیر خم عید بزرگ ولایت و امامت حضرت مولی الموحدین و امام المتقین علی ابن ابیطالب (علیه السلام)، همزمان با ۱۸ ذی‌الحجّة در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید.

بام ایران به مناسبت این روز فرخنده، با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، معابر، بازار، اماکن عمومی و ادارات دولتی و سر درب منازل، و برپایی آیین‌های جشن‌ها و سرور با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، غرق در شادی شد.

جشن‌های مردمی، عقد اخوت و تجدید با ولایت، اجتماعات غدیریون، اجرای موسیقی‌های محلی و مذهبی همراه با تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذور، و برپایی جشن‌های عقد و ازدواج جوانان از برنامه‌های گرامیداشت عید فرخنده غدیر و آخرین روز از دهه امامت و ولایت بود.

۱۰ تا ۱۸ ذی‌الحجّة (عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم) به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

پیامبر گرامی اسلام (ص) در ۱۸ ذی‌الحجّة الحرام سال دهم هجری که آخرین سال زندگانی مبارکشان بود، در بازگشت از حجة الوداع و در محلی به نام غدیر خم، به دستور خداوند و در جمع مسلمانان شرکت کننده در مراسم حج، حضرت امام علی (ع) را به عنوان اولین امام و جانشین بعد از خود معرفی فرمودند.

انتهای پیام/ش

جشن و شادی در عید سعید غدیر خم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار