مدیر کل سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی گفت:از هزار و پانصد و ٧٣ واحد مسکونی سازمان بهزیستی کشور ١١٨واحد مسکونی در استان خراسان به معلولین و مددجویان تحت پوشش واگذار می شود.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حمید رضا پور یوسف مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان رضوی در آیین واگذاری همزمان ١٥٧٣ واحد مسکونی به معلولین بهزیستی کشور گفت: از این میزان٦٩ واحد مسکونی برای مددجویان عادی در نظر گرفته شده است و ٤٩ واحد مسکونى خاص برای مددجویان ٢ و یا بیشتر از دونفر عضو معلول واگذار شده است.

وی افزود: از سال ٩٤ که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شروع به واگذاری مسکن برای مدجویان بهزیستى را داشته است تا به الان در استان ٨٢١ واحد مسکونى به مدد جویان تحویل داده شده و ٨٥ واحد دیگر نا پایان سال تحویل می دهیم که در مجوع به ٩٩١ واحد می رسد.

مدیر کل سازمان بهزیستى خراسان رضوى در ارتباط با اعتبارات ١١٨ واحد مسکونی گفت: حدود شانزده میلیارد ریال اعتبار ساخت این واحد‌ها بوده است که برای خانوار‌های که با دو عضو معلول هستند برای مسکن شهری ٣٠ میلیون تومان وام بلاعوض برای شهر‌های زیر ٢٠ هزار ٣٢ میلیون تومان و در روستا‌ها ١٨ میلیون وام برای ساخت تعلق می گیرد.

حمید پور یوسف افزود: در حال حاضر حدود ٦هزار و هشتصد مدد جودر خراسان رضوی در نوبت مسکن هستند.
 
وی  گفت: امسال ٦٥٠٠ بسته تحصیلی برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی با کمک خیرین تهیه شده است.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی  افزود: برای اولین بار در سال ٩٧ همزمان با کل کشور طرح رفاه و کودک و خانواده با هدف توانمند سازی فکری کودکان  ٢تا١٢ راه اندازی شده است .

روزانه ۶۰ تا ۸۰ مشاوره پیش از طلاق در خراسان رضوی

پوریوسف در ادامه با بیان اینکه تا پایان مرداد امسال ۱۱ هزار نفر در خراسان رضوی متقاضی طلاق بود ه‌اند گفت:افرادی که متقاضی طلاق هستند، باید ازطریق سامانه ثبت‌نام کنند تا به مراکز غربالگری ارجاع داده شوند. پس از بررسی، تشخیص داده می‌شود که زوج مراجعه‌کننده باید به مراکز مشاوره ارجاع داده شوند یا به‌دلایلی بنیادی، طلاق آنان در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: افرادی که امکان مراجعه به مراکز مشاوره را نداشته باشند، می‌توانند با گرفتن شماره ۱۴۸۰ به‌صورت رایگان از مشاوره مددکاران برخوردار شوند.
 
مدیر کل سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار ما در ارتباط با مسئله طلاق دوهفته‌ای در استان افزود: این مسئله امکان پذیر نیست، چون هر طلاق در استان انجام بگیرد بابد در سامانه بهزیستی ثبت شود و تنها ده درصد افراد مجاز هستند که با نظر کارشناسان مربوطه جدایی آن‌ها کمتر از مدت زمان مقرر شده صورت گیرد.

پور یوسف گفت: روزانه در استان حدود ١٤٠ درخواست مشاوره طلاق را داریم که روند تا دو ماه به طول می‌انجامد.

انتهای پیام//ا. آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.