سفارت ژاپن در کابل در تازه ترین مورد ۲.۷ میلیون دالر به آوارگان جنگ در افغانستان اختصاص داد.

کمک ۲.۷ میلیون دالری ژاپن به آوارگان داخلی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت ژاپن در کابل در تازه ترین مورد ۲.۷ میلیون دالر به آوارگان جنگ در افغانستان اختصاص داد.

وزارت مهاجرین افغانستان اعلام کرد که در سال جاری، ۳۶۰ هزار نفر در اثر جنگ‌ها و حوادث طبیعی در این کشور آواره شده اند و به کمک فوری نیاز دارند.

«میتسوجی سوزوکا» سفیر ژاپن در کابل اعلام کرد که توکیو با هدف جلوگیری از فاجعه کمبود مواد غذایی، ۲.۷ میلیون دالر به آوارگان داخلی افغانستان کمک می کند.

سفیر ژاپن در ادامه گفت که این پول از طریق برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد بین آوارگانی که از کشورهای منطقه به افغانستان برگشته اند، توزیع می شود؛  سازمان جهانی شمار این نیازمندان را ۹۵ هزار نفر اعلام کرده است.

همچنین «سید حسین عالمی بلخی»  وزیر مهاجرین افغانستان گفت که این کمک در شرایط کنونی بسیار مفید است و ما در پی برنامه ای هستیم تا بتوانیم این کمک ها را به صورت شفاف به افرادی که نیازمند هستند، برسانیم.

به نوشته مهر، کشور ژاپن در روز دوشنبه همین هفته نیز، ۸ میلیون دالر دیگر را در بخش بهداشت کودکان و زنان به افغانستان کمک کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار