رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با تاکید بر ارتباط دانشگاه و جامعه گفت: اشتغال و کارآفرینی دانش آموختگان در گرو برداشته شدن حصار‌هایی که بین جامعه و دانشگاه کشیده شده است.

حصارها در بین  دانشگاه و جامعه برداشته شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یعقوب محمدی فررئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان در پنحاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: پردیس های دانشگاهی در کشور فاصله های بسیاری با جامعه شهری و مردم دارد که این فاصله ها باید از بین برود.

وی افزود: هم اینک مردم فکر می کنند که توان نفوذ به دژ محکم و نفوذناپذیر دانشگاه ها را ندارند.

محمدی فر اضافه کرد: رشد شتابان آموزش عالی در سالهای اخیر و ناهمگونی اشتغال و نیاز بازار با تخصص های دانش آموختگان از آسیب های به وجود آمده است.

 رییس دانشگاه بوعلی سینا گفت : در صورت حذف دیوارهای بین دانشگاه و جامعه دانشجویان و جامعه دانشگاهی احساس مفید بودن خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد : در دولت تدبیر و امید گامهایی برواشته شده که نیازمند تداوم و تقویت است.

محمدی فر گفت: اتاق های فکر و شبکه ملی دانشگاهها در دولت تدبیر و امید تشکیل شده و نتایج خوبی با دنبال داشته است.

در دانشگاه بوعلی سینا هم اینک ۱۲ هزار دانشجو در ۳۱۰ رشته تحصیل می کنند که ۹۰۰ نفر در مقطع دکتری و ۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد هستند‌.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ج

 ارتباط دانشگاه و جامعه قوی تر شود

برچسب ها: وزیر علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار