استاندار فارس گفت: این استان آمادگی توسعه روابط با کشور‌های مختلف جهان را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس با دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در شیراز با تقدیر از رویکرد وزارت امور خارجه در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی در کنار روابط سیاسی اظهار کرد: روابط اقتصادی مستحکم با دیگر کشور‌ها زمینه حفاظت و صیانت از روابط دیپلماتیک کشور را نیز فراهم خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر استان فارس در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: پیشینه تاریخی فارس بیانگر شکل گیری نخستین تمدن‌های بشری و تدوین نخستین منشور حقوق شهروندی در این سرزمین است.

تبادار به ثبت جهانی محور باستانی ساسانی در استان اشاره کرد و افزود: پیش از این نیز ۴ اثر میراثی در استان فارس ثبت جهانی شده و بیش از سه هزار اثر نیز به ثبت ملی رسیده است.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ جاذبه طبیعی، جایگاه ویژه علم پزشکی و ظرفیت توریسم سلامت در فارس و رتبه برتر این استان در تولید محصولات کشاورزی، صنایع فولاد، صادرات سنگ و تولید بیش از ۵۰ نوع صنایع دستی، تصریح کرد: این ظرفیت‌ها امکان توسعه روابط استان فارس با سایر نقاط جهان در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

استاندار فارس بر اهمیت ایجاد پیوند‌های فرهنگی در روابط کشور‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اگر پیوند‌های فرهنگی و گردشگری میان مردم دو کشور شکل بگیرد سایر زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری نیز فراهم می‌شود.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند برای برگزاری هفته شیراز در دوبلین، اظهار کرد: کارگروهی متشکل از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای تدوین این برنامه در اسرع وقت تشکیل می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند نیز در این دیدار بیان کرد: کشور ایرلند با وجود مساحت و جمعیت کم یکی از ۲۰ کشور اول دنیا در جذب و صدور سرمایه گذاری خارجی است.
جواد کچوئیان افزود: زمینه‌های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی این کشور با استان فارس وجود دارد.

وی، تقویت روابط میان دو کشور ایران و ایرلند را مستلزم شناخت دقیق و علمی و مبتنی بر برنامه ریزی براساس ظرفیت‌های دو طرف دانست و تاکید کرد: برگزاری هفته شیراز در دوبلین و معرفی همه ظرفیت‌های استان فارس در این برنامه و همچنین برگزاری هفته دوبلین در شیراز گامی موثر در جهت توسعه این روابط خواهد بود.

سفیر ایران در ایرلند همچنین از دیگر ویژگی‌های مردم این کشور را پایبندی‌های فرهنگی، مذهبی و سابقه مبارزه با کشور‌های سلطه جو در ایرلند دانست که زمینه برقراری ارتباط با مردم ایران را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/ن

دیدار استاندار فارس و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار