مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: روستاهای بندر بستانه و بندر شناس با بهره برداری از 2 سایت آب شیرین کن از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان   با بیان اینکه روستاهای بندر بستانه و بندر شناس برای نخستین بار از نعمت آب شرب بهره مند شده اند، بیان داشت: تاکنون بالغ بر۴۰ درصد از جمعیت روستایی شهرستان بندرلنگه از طریق آبشیرین کن تامین آب شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: پروژه های آبرسانی به بندرشناس و بندر بستانه که با اعتباری بیش از ۱۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده بود افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند که با افتتاح این دو پروژه مهم مشکل دیرینه تامین آبشرب بیش از۶۰۰۰ نفر جمعیت روستایی در این دو روستای بندری به طور کامل مرتفع شد.

حمزه پور عنوان کرد: با بهره برداری ۱۲ سایت آبشیرینکن با ظرفیت بیش از ۸۶۰۰ متر مکعب تولید آبشیرین در شبانه روز تا کنون قریب به ۴۰درصد از جمعیت ۷۰هزار نفری این شهرستان آب مورد نیاز شرب بهداشتی خود را از طریق این آبشیرینکن ها تامین می کنند.

وی در تشریح سایر پروژه های آبرسانی روستایی در هرمزگان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی آبرسانی در تعداد ۷ روستای شهرستان جاسک که با مشارکت مردمی وبسیج سازندگی انجام گرفته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. این عملیات اجرایی شامل بازسازی و احداث شبکه توزیع و خطوط انتقال تعداد ۷ روستا و عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر لوله گذاری با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد بوده است.

حمزه پور افزود: پروژه ها و طرح های آبرسانی روستایی که بالغ بر ۲۰طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۲۷ میلیارد ریال به تعداد ۶۳ روستا و جمعیتی معادل ۵۴ هزار نفر در سطح روستاهای استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی روستایی گابریک که با تعداد ۱۰ روستا وجمعیتی بالغ بر۲۰۰۰ نفر در شرق شهرستان جاسک و در منتهی الیه رودخانه گابریک و سواحل مکران قرار گرفته اند به علت نزدیکی به دریای عمان وخشکسالیهای طولانی مدت چند ساله اخیر باعث گردیده بود منبع تامین آب آشامیدنی این روستاها که از چاه تامین می گردید به علت بالا رفتن EC وشوری آب غیرقابل استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی در مورد تاسیسات نمک زدایی وآبشیرینکن این مجتمع آبرسانی روستایی افزود شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان پس از مطالعات مربوطه و با توجه به شور شدن منابع آب موجود نسبت به طراحی وانتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت احداث یک سایت آبشیرینکن با ظرفیت تولید ۳۰۰ مترمکعب آبشیرین در شبانه روز اقدام کرد.

حمزه پور گفت : جهت احداث این سایت آبشیرینکن میزان ۲۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، سرمایه گذاری وهزینه گردیده است وعلاوه برآن بیش از ۳۰کیلومتر از شبکه خطوط انتقال آبرسانی این روستاها نیز از محل اعتبارات عمومی عمرانی توسط شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان بطور کامل بازسازی واجرا گردیده است که جهت اجرای این عملیات نیز بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه گردیده است.

انتهای پیام/ب

بهره مندی روستاهای بندر بستانه و بندر شناس از آب شرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.