خیال‌بافی فرمانده آمریکایی در خصوص تردد نفتکش‌ها از تنگه هرمز علی‌رغم هشدارهای ایران

یک افسر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت واشنگتن قصد دارد به رغم هشدار‌های ایران در خصوص بسته شدن تنگه هرمز، از این آبراه برای تردد نفتکش‌ها استفاده کند.

خیال‌بافی فرمانده آمریکایی در خصوص تردد نفتکش‌ها از تنگه هرمز علی‌رغم هشدارهای ایرانبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه خلیج تایمز، چاپ امارات امروز یکشنبه به نقل از یک افسر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نوشت: واشنگتن قصد دارد به رغم هشدارهای ایران در خصوص بسته شدن تنگه هرمز، از این آبراه برای تردد نفتکشها استفاده کند.

سرگرد جاش ژاکس، افسر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد آمریکا با بسیاری از کشورها برای برقراری و «ارتقای امنیت و ایجاد ثبات در منطقه» همکاری می کند.

سرگرد ژاکس در ادامه ادعاهایش افزود: ما همه به آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت در هرکجا که قوانین بین المللی اجازه می دهد، اطمینان می دهیم.

اگرچه وی در این اظهارات به طور مستقیم به منطقه خلیج فارس اشاره ای نکرد ولی ادعاهای وی به گونه ای واکنشی به اظهارات مقامات نظامی ارشد ایران بود.

این سرگرد آمریکایی در حالی چنین ادعایی کرده است که پیشتر تهران هشدار داد در صورتی که واشنگتن تهدیدات خود را در خصوص به صفر رساندن صادرات نفتی ایران عملی کند، به مسدود کرد آبراه حیاتی تنگه هرمز اقدام خواهد کرد. پیش از این نیز، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن اعتراض به حضور نیروهای خارجی در آب‌های منطقه اعلام کرد ایران اشراف کاملی بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارد و به صورت شبانه‌روزی حرکت کشتی‌ها و شناورهای نظامی و غیرنظامی را رصد می‌کند.

چهارشنبه گذشته نیز سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران اعلام کرد در صورتی که هر کشوری قوانین بین المللی را نقض کند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی آماده دفاع از این آبراه استراتژیک است. وی گفت: «کشور‌های متخاصم قبل از ورود به تنگه هرمز اضطراب دارند و ظرف یک سال اخیر مطابق حقوق بین الملل رفتار کرده‌اند و اگر فراتر از آن عمل کنند، با مقابله و اقدامات کنترلی نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد. »

در حال حاضر، برخی از منابع از استقرار ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس خبر داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار