سفارت فرانسه در واشنگتن در پیامی توییتری نوشت ناو فرانسوی «کاسارد» کشتی آمریکایی «عقاب سیاه» را در تنگه هرمز همراهی کرده است.

ناو فرانسوی کشتی آمریکایی را در تنگه هرمز همراهی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت فرانسه در واشنگتن در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت ناو «کاسارد» متعلق به نیروی دریایی فرانسه که در اقیانوس هند مستقر است، یک کشتی کانتینربر آمریکایی به نام «عقاب سیاه» را هنگام عبور از تنگه هرمز بین ایران و عمان اسکورت کرده است.


بیشتر بخوانید/ آمریکا: ایران در تنگه هرمز موشک ضدکشتی آزمایش کرده است


این اقدام نشان دهنده سطح بالای همکاری و اعتماد میان نیروی دریایی این کشور و نیروی دریایی آمریکاست.

ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد مقامات آمریکایی اواسط ژوئیه از کشتی جنگی فرانسوی کاسارد Cassard که از بیست و هشتم اوت امسال در آبهای اقیانوس هند مستقر شده است، درخواست کردند کشتی آمریکایی بلک ایگل (عقاب سیاه) Black Eagle را برای عبور از تنگه هرمز که میان ایران و عمان واقع شده است، اسکورت کند.

این عملیات حساس با اطلاع رسانی و هشدار قبلی ضعیف و با هماهنگی مرکز کنترل عملیاتی Alindian (مستقر در ابوظبی) و فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا از طریق مرکز رابط فرانسه در بحرین سازماندهی و به اجرا گذاشته شد. این عملیات به درخواست متحدان آمریکایی ما که نگران امنیت کشتی‌های خود در یک منطقه حساس هستند، اجرا شد.

اواسط ژوئیه کشتی کاسارد پس از آن که اولین بار در جهت شرق به غرب با سرعت بالا از تنگه هرمز عبور کرد، شانزدهم ژوئیه نیز در جهت معکوس کشتی آمریکایی بلک ایگل را اسکورت کرد. کمتر از بیست و چهار ساعت بعد کشتی کاسارد در مسیر مخالف برای رفتن به ابوظبی از تنگه هرمز عبور کرد و از نوزدهم تا بیست و چهارم ژوئیه آنجا توقف داشت. عبور از تنگه هرمز به طور سیستماتیک با اتخاذ تدابیر حمایتی و نظارتی شدید صورت می گیرد.

تنگه هرمز یکی از راهبردی‌ترین مسیرهای بین‌المللی کشتیرانی در جهان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
عقاب سیاه رابه فضل الهی درپنجه شیرهایمان تکه تکه میکنیم فرانسه توعددی نسیتی که رقمی داشته باشی ماتورا کمترازآن میدانیم که تهدیدت کنیم محلی از اعراب نداری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
یا کسی نباید حرفی بزنه یا اگه زد باید عمل بکنه! بله ایران که ادعای بستن تنگه هرمز رو داره باید یکبار اقدام بکنه که همه ببینند میتونه ، نه اینکه فقط حرف زده بشه! بخدا یک قایق آمریکایی ها رو گرفتند ببین چه ضربه ای به آمریکا خورد و چطور حقیر شد فقط کافی یک ناوش غرق بشه ببین چطور جا میزنند! شاید یکم به ایران فشار بیاد ولی مطمئن باشید صدبرابر به آمریکا فشار وارد میشه! مثل این می مونه یک آهو یک شیر رو با لگد بزنه تو حیات وحش ببین چطور همه تحسينش میکنند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
زودتر تنگه هرمز را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
ایران بالاخره باید یک روزی خودش را نشان دهد .
Iran (Islamic Republic of)
شکارچی
۲۲:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اول دهن تو را می بندم بعد اربابت آخر سر تنگه هرمز را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
این مسئولین..... بفهمند که امریکا و اروپا دو روی یک سکه هستند و هر دو دشمن ایران هستند و در ظاهر هر کدام به مقتضای زمان ادعای دوستی می کنند امریکاییها و اروپاییها که جد امریکاییها هستند همان کاری که با سرخپوستان کردند و منابع طلایشان و سرزمینشان را گرفتند با شما نیز خواهند کرد روسای قبیله های سرخپوست مانند شماها ساده بودند و فریب سفید پوستان را خوردند و همین باعث شد حتی نژادشان هم نابود شود و حتی اثری از همان پادوها و کسانی که می خواستند با سفید پوستان مذاکره و امتیاز بدهند در روی کره زمین نماند تا بخواهند تجربه شکست خورده خود را به شما توضیح دهند باز با هوچیگری سر مردم را گرم و با دشمن دوستی کنید تا نتیجه اش را ببینید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
باید تنگه هرمز هرچه زودتر ببندیم
Israel
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
برفرض تنگه هرمز رو بستیم بعدش چی؟به نظرت تنگه هرمز بسته میمونه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ببین اسرائیل شما اصلاً به فکر تنگه هرمز نباشید. شما نگرانی اون 60 تا موشکی که سپاه بهتون فرو کرد باشید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
احیانا شما از اسراییلیهایی که زبان فارسی یاد میگیرن برای فعالیت در فضای مجازی ایران نیستید؟!
آخرین اخبار