نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری بر پرهیز برخورد کاسبکارانه با مجالس عزارداری تاکید کرد.

ضرورت پرهیز از برخورد کاسبکارانه با مجالس عزارداریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛آیت الله سید احمد خاتمی نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری در همایش مداحان استان کرمان در سیرجان گفت: از برخوردهای کاسب کارانه با مجالس عزاداری خوداری شود زیرا دردلهای آلوده به گناه، کلام بی اثر است.

وی مردم ، عالمان دینی ، مداحان و بانیان و برگزار کنندگان را از ارکان اصلی در آیینهای عزاداری ها دانست و گفت : این ارکان نقش آفرین حفظ حرمتها و ارزشها ست و اما اخلاص و تقوا لازمه هر 4 رکن برای نتیجه بهتر است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مداحان تاکید کرد: مبادا نان به دین بخوریم و باید با خدا معامله کرد و از اخلاص این معامله بهره برد و مزدو اجر را از خداوند گرفت .

آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعه عاشورای حسینی و ضرورت حفظ شان و منزلت امام حسین (ع) در عزاداری ها افزود: سید الشهداء برای اسلام و حفظ ارزشهای دینی به شهادت رسید و انقلاب اسلامی ایران هم ادامه راه حضرت امام حسین (ع)است و مگر می شود در مجلس حسین بن علی از شهدای کربلا گفت ولی از شهیدان 8 سال دفاع مقدس چیزی نگفت ، در صورتی که اگر شهداء نبودند امروز هم امنیتی نبود و هیچ چیزحتی مجلس امام حسین(ع) هم نبود.

آیت الله سید احمد خاتمی با تاکید بر بهره گیری مداحان از منابع معتبر دینی در مرثیه سرایی ها و روضه ها گفت : مداحان باید ضمن انقلابی بودن ، در مطالعه هم پیشقدم باشد و از سبک های غریبه که در شان مداحی و روضه نیست پرهیز کنند.

حجت الاسلام علی جلالی مدیر کل تبلیغات استان کرمان هم انتقال تجربه ها ، بررسی راهکارها و رهنمود های لازم در عزادری های استان را از اهداف همایش مداحان استان اعلام کرد وگفت برگزاری دوره های متعدد آموزشی برای مداحان ضروریست.

محمد حسین گلچین رئیس مجمع مداحان استان کرمان هم در این مراسم از وجود 4 هزارمداح شناسنامه دار در استان خبر داد و گفت : با هدف هماهنگی بهتر در رویکرد متون و سبک مداحی ها 4 دوره آموزشی برگزار شده است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار