نخست‌وزیر سابق لهستان:

لهستان می‌خواهد همچنان عضوی از اتحادیه اروپا باشد

یاروسواف کاژینسکی، نخست‌وزیر سابق لهستان، امروز گفت کشورش می‌خواهد همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند.

لهستان می‌خواهد همچنان عضوی از اتحادیه اروپا باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یاروسواف کاژینسکی، نخست‌وزیر سابق لهستان که از سال دو هزار و پانزده رهبر واقعی این کشور محسوب می‌شود، روز یکشنبه از بیماری های اجتماعی خبر داد که اتحادیه اروپا را فرسوده می کند و اطمینان داد که لهستان می‌خواهد همچنان عضوی از اتحادیه اروپا باشد.

کاژینسکی شصت و هشت ساله که رهبری حزب قانون و عدالت را برعهده دارد، در حالی که کشورش همچنان درباره مسئله حاکمیت قانون پس از اصلاحات دستگاه قضایی این کشور با بروکسل در جنگ است، بار دیگر لحن ضد اروپایی همیشگی خود را به کار برد. وی گفت مردم لهستان می خواهند در اروپا و اتحادیه اروپا بمانند. لهستان آماده است تا این بار سنگین را با خود حمل کند اما این بدان معنا نیست که ما باید اشتباه غربی ها را تکرار کنیم و اجازه دهیم به بیماری های اجتماعی که آنها را فرسوده می کند، مبتلا شویم.

ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر کنونی لهستان، هم پیشتر اعلام کرده بود لهستان می خواهد در اتحادیه اروپا بماند. وی حزب قانون و عدالت را متهم کرد که قصد دارد لهستان را از اتحادیه اروپا خارج کند و به این کشور آسیب برساند.

غیبت طولانی مدت کاژینسکی در عرصه سیاسی شایعاتی را در مورد وضع سلامت وی در لهستان و خارج از این کشور به همراه داشت. برخی رسانه های خارجی اعلام کردند وی به سرطان پانکراس مبتلاست.

انتهای پیام/

اظهارات مقام سابق لهستان درباره عضویت این کشور در اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار