سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: شورای عالی صلح یک نهاد دولتی محسوب نمی شود و نیازی نیست تا اعضای این شورا برای شرکت در انتخابات از مقام خود استعفا دهند.

اعضای «شورای عالی صلح» برای شرکت در انتخابات نیازی به استعفا ندارندسید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورای عالی صلح یک نهاد دولتی محسوب نمی شود و نیازی نیست تا اعضای این شورا برای شرکت در انتخابات از مقام خود استعفا دهند.

تایید صلاحیت سه عضو شورای عالی صلح افغانستان در انتخابات پارلمانی این کشور، جنجال هایی را در فضای مجازی و محافل سیاسی به همراه داشته است. بر اساس قانون انتخابات افغانستان، مقامات در حالی می توانند برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری نامزد شوند که از مقام خود استعفا داده و رسما کناره گیری نمایند.

این در حالی است که «محمد اکبری»، «نور رحمان غرنی» و «شهزاده شاهد»، همزمان با عضویت در شورای عالی صلح، در لیست نهایی نامزدهای انتخابات پارلمانی نیز قرار گرفته اند.

سخنگوی شورای عالی صلح در پاسخ به پرسشی در این رابطه تاکید کرد: اعضای شورای عالی صلح مقام دولتی به شمار نمی روند و به همین جهت برای شرکت در انتخابات، نیازی به استعفا ندارند.

طاهری افزود: دولت تنها هزینه حمل و نقل اعضای شورای عالی صلح را پرداخت می کند و این افراد از دولت حقوق دریافت نمی کنند؛ لذا عضویت در این شورا به معنی عضویت در دولت نیست.

گفتنی است که در روزهای اخیر کمیسیون انتخابات نیز به استعفای این افراد تاکید کرده بود.

انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در تاریخ 28 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.