به دنبال حمله تروریستی دو سال قبل به سفارت عراق در کابل، این کشور تنها نمایندگی دیپلماتیک خود در افغانستان را برای همیشه بست و این رویداد، موجب سرگردانی و بلاتکلیفی ده‌ها هزار زائر اربعین حسینی شده است.

سرگردانی هزاران زائر اربعین پشت درهای بسته سفارت عراق در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال حمله تروریستی دو سال قبل به سفارت عراق در کابل، این کشور تنها نمایندگی دیپلماتیک خود در افغانستان را برای همیشه بست و این رویداد، موجب سرگردانی و بلاتکلیفی ده‌ها هزار زائر اربعین حسینی شده است.

یک منبع نزدیک به سفارت پیشین عراق در کابل می گوید که عراقی ها در افغانستان هیچ سفارتی ندارند و تمام کارمندان سفارت عراق از افغانستان رفته اند.

این در حالی است که همه ساله با فرارسیدن اربعین حسینی، زائران عتبات عالیات از گوشه و کنار جهان بزرگترین تجمع بشری را در کربلای معلی تشکیل می دهند. مؤمنین افغانستانی نیز همه ساله با فرارسیدن اربعین از اطراف و ولایات به کابل آمده و با اخذ ویزای عراق عازم این سفر معنوی می شوند.

سال قبل نیز سفارت عراق صدور ویزا را در افغانستان برای زائرین متوقف کرده بود. امسال هم به دلیل حمله انتحاری دو سال قبل بالای این سفارت، برای زائرین افغانستانی ویزا صدور نمی شود.

این در حالی است که سال قبل بیش از ۲۰ هزار زائر افغانستانی در انتظار گرفتن ویزای عراق در کابل تجمع کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.