شافعی گفت: در اقداماتی که در مورد مبارزه با احتکار صورت می‌گیرد، نباید خشک و تر با هم بسوزند.

هیچ کس مخالف مجازات خلاف کار نیست/ تر و خشك را با هم نسوزانيمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در هفتاد و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر اینکه در این شرایط اقتصادی باید دانست که چگونه در داخل کشور رفتار کرد تا در مقابل ناملایمات بیرونی مقاوم بود، اظهار کرد: واقعیت این است که همه فعالان اقتصادی هر شب دعا می‌کنند که روز بعد با یک معضل جدید روبه‌رو نشوند و اشکال در آن است که جاهایی که مسئول هستند، به جای آنها افراد غیر مسئول تصمیم می‌گیرند و هر کسی در وظایف خود میدان عمل ندارد و اکنون در هر جایی یک کمیته تشکیل شده و هر کسی کاری انجام می‌دهد و مسئول مربوطه نه دخالت دارد و نه پاسخگو است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: باید تلاش شود در چارچوب وظایف هرکس به وظایف خود عمل کند، ضمن اینکه مسئول مربوطه پاسخگو باشد.

شافعی گفت: هیچ کس مخالف مجازات خلاف کار نیست، اگر وزارت صنعت کنترل قیمت‌ها را بر عهده دارد و اگر موضوعات تعزیراتی را کسی باید دنبال کند، باید وزارت صنعت در مجموعه برنامه ریزی حضور داشته باشد و پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه در اقداماتی که در مورد مبارزه با احتکار صورت می‌گیرد، نباید خشک و تر با هم بسوزند، تصریح کرد: از شریعتمداری می‌خواهم که با تغییر و تحولات جدید اگر قرار باشد، یک بنگاه مانند سابق کار کند حداقل نیاز سرمایه در گردش سه برابر گذشته دارد، بنابراین با توجه به اینکه در استان‌ها حدی برای سرمایه در گردش در نظر گرفته‌اند که پاسخگو نیست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: میزان مصرف دارو به عنوان کالای استراتژیک باید ملاحضه کرد که آیا خانواده‌های برخوردار از یارانه دارو بیشتر استفاده می‌کنند یا خانواده‌های نیازمند؟ ما پیشنهاد می‌کنیم که ارز 4200 تومانی برای واردات دارو حذف شود و افراد نیازمند از یارانه برخوردار شوند، زیرا به طور یقین میزان دارویی که در خانوداده‌ها مرفه وجود دارد، بیش از میزان دارویی است که در خانه خانوارهای روستایی وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار