مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان از برگزاری بزرگترین مانور بین المللی سونامی فردا در سواحل مکران چابهار به صورت همزمان با کشورهای حاشیه اقیانوس هند خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان از برگزاری مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران چابهار خبر داد و گفت: این مانور که به صورت همزمان و با حضور کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار می شود نوعی تمرین عملی برای مقابله با حوادث سونامی است.

شهنوازی افزود:در این مانور یک روزه که 13 شهریور 97 به صورت مشترک با حضور 24 کشور حاشیه اقیانوس هند برگزار می شود، دو سناریوی وقوع سونامی یکی در گسل مکران و دیگری در گسل سوماترا تعریف شده است که کشورها می توانند در هر دو و یا در یکی از آنها به انتخاب خود شرکت کنند.

وی افزایش آمادگی مردم برای مقابله با سونامی و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های بین المللی بین کشورهای حاشیه اقیانوس هند را به عنوان مهمترین اهداف برگزاری این مانور بر شمرد.

شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گفت: با توجه به اینکه این مانور به صورت سراسری در کشورهای حاشیه اقیانوس هند همزمان برگزار می شود ، از کلیه دستگاه های اجرایی وامدادی استان خواسته شد تا برنامه ها و اقدامات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر مانور انجام دهند.

وی افزود: سناریوی این مانور, زلزله ای فرضی به بزرگای 9 ریشتر در فاصله 100 کیلومتری ساحل به وقوع می پیوندد و پس از آن می بایست اقدامات لازم برای تخلیه جمعیت از ساحل و هم چنین خارج کردن شناورها از محدوده خطر به همراه صدور هشدارهای لازم توسط دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران انجام شود.

گفتنی است این مانور با همت سازمان مدیریت بحران کشور و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و با مشارکت فرمانداری، جمعیت هلال احمر، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی و دیگر سازمان های امدادی چابهار وکنارک برگزار می شود.

انتهای پیام/ب

جزییاتی از مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران چابهار

برچسب ها: استانداری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار