عوامل برنامه «به خانه برمیگردیم» با حضور در مرکز روابط عمومی سازمان صداوسیما پای حرف مخاطبان تلویزیون نشستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهیه‌کننده و مجریان برنامه «به خانه برمیگردیم» دوشنبه ۱۲ شهریور در مرکز روابط عمومی سازمان صدا و سیما (۱۶۲) حضور پیدا کردند تا به صورت مستقیم با مردم و مخاطبان خود گفتگو کنند و شنونده نظر‌ات و انتقادهای آنان درباره برنامه با سابقه شبکه پنج سیما باشند.

حضور عوامل برنامه به خانه برمی گردیم در روابط عمومی سازمان صدا و سیما
ژیلا امیرشاهی اولین نفری بود که وارد مجموعه شد و پشت میز تلفن‌ها قرار گرفت. همزمان با حضور این مجری، برنامه «به خانه برمیگردیم» طبق روال روزانه در حال پخش بود. پس از اتمام برنامه محمد نظری و راحله امینیان دیگر مجریان برنامه به همراه گودرز عزیزی تهیه کننده وارد دفتر روابط عمومی سازمان شدند و مشغول پاسخ به تلفن‌های مردمی شدند.

حضور عوامل برنامه به خانه برمی گردیم در روابط عمومی سازمان صدا و سیما

برای دقایقی که فرصت گفتگو پیش آمد به سراغ محمد نظری از اولین و قدیمی‌ترین مجریان این برنامه رفتیم و مصاحبه‌ای را با وی ترتیب دادیم:

*آقای نظری؛ چرا برنامه «به خانه برمیگردیم» موفق شده دو دهه روی آنتن شبکه حضور داشته بشد؟

برنامه «به خانه برمیگردیم» در مقطعی شکل گرفت که برنامه‌ای با این سبک و سیاق روی آنتن تلویزیون حضور نداشت. این برنامه توانست برای اولین بار آشپزی زنده را روی آنتن بیاورد و از حضور کارشناسان متعدد در دل یک برنامه بهره ببرد.

* در طول این سال‌ها این برنامه توانسته در سطح قابل قبولی قرار گیرد؟

هرچند ما در سال‌هایی افول کردیم اما همچنان مخاطبان خود را داریم و به اعتقاد من برای تداوم این موفقیت، باید به روز‌تر شویم و از کارشناسان حاذق تری در برنامه استفاده کنیم.

*به نظر شما برنامه چه تغییراتی باید داشته باشد؟

من خودم اگر تصمیم گیرنده اصلی بودم، مطمئناً تغییرات عمده‌ای را از لحاظ فرمی و محتوایی در برنامه ایجاد می کردم؛ زیرا باور دارم که امروز فضای مجازی توانسته میزان قابل توجه تاثیرگذاری بر مخاطبان را کنار رسانه‌های دیگر مانند تلویزیون داشته باشد و این ما را مجبور می‌کند تا قدری از رنگ و لعاب بیشتری در برنامه‌ها استفاده کنیم.

*امروز به خانه برمی گردیم در چه شرایطی قرار دارد؟

در حال حاضر وضعیت خوبی در برنامه حاکم است. بخشی از مخاطبان را که در برهه‌ای از دست داده بودیم، دوباره به دست آوردیم. این نقطه قوت برنامه را باید فرصت بدانیم تا پرشی را در برنامه ایجاد کنیم.

*به نظر شما چند مجری بودن برنامه به جذابیت آن کمک کرده است؟

من از آبان ۸۷ تا به امروز در برنامه حضور مداوم داشته ام. به نظرم این برنامه باید چند مجری داشته باشد تا مخاطب بتواند با آن‌ها به شکل‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

*چرا حوزه‌های دیگر اجرا را در طول این سال‌ها تجربه نکردید؟

من البته فضا‌های دیگر را هم در مقاطعی تجربه کرده ام، اما با توجه به اینکه ۲۰ سالی می شود در این برنامه حضور دارم، دیگر مردم مرا به نام آقای به خانه برمی گردیم می‌شناسند. خودم هم تمایل دارم تا هویت اصلی من که این برنامه است، به همین شکل ادامه پیدا کند.

*درباره شوخی‌هایی که مخاطبان درباره سرنوشت غذا‌های بخش آشپزی بعد از برنامه می‌کنند، نظری دارید؟

باور کنید پشت صحنه برنامه ما آنقدر شلوغ است و عوامل برنامه حضور دارند که اندازه یک قاشق چای خوری به ما و مجریان برنامه از غذا‌ها می‌رسد.

حضور عوامل برنامه به خانه برمی گردیم در روابط عمومی سازمان صدا و سیما
روابط عمومی سازمان صدا و سیما قبل از این برنامه و در روز‌های گذشته هم میزبان عوامل یک سریال و تهیه کننده و مجری ماه عسل 97 احسان علیخانی بود که با حضور در این واحد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده بودند.

راحله امینیان مجری دیگری بود که به نمایندگی از بانوان مجری حاضر در برنامه «به خانه برمیگردیم»، در این مرکز حضور پیدا کرد. در فرصتی که میان پاسخ به تلفن‌های مردمی به وجود آمد این مجری درباره برنامه و ارتباط با مخاطبانش گفت: برنامه «به خانه برمیگردیم» اتفاق مبارکی را در ارتباط با مخاطب رقم زده است. همین ارتباط با مخاطبان بوده که به صورت بسیار نزدیک همیشه در برنامه جریان داشته است. ما همیشه سعی کردیم در برنامه صدای مردم و مخاطبان خود باشیم. تماس‌هایی هم که همین حالا مشغول پاسخ به آن‌ها هستیم، همه نشانگر این ارتباط و اظهار لطف مردم به این برنامه است.

مجری برنامه «به خانه برمیگردیم» درباره نوآوری‌های برنامه و رسانه‌های نوظهور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما و تیم برنامه‌ساز نوآوری و به روز بودن بخش‌های مختلف برنامه است. مخصوصا در زمان فعلی که فضای مجازی تبدیل به فرصت و تهدیدی جدی شده است و باید به شیوه‌ای درست از آن استفاده کرد.

حضور عوامل برنامه به خانه برمی گردیم در روابط عمومی سازمان صدا و سیما
امینیان درباره راه‌های افزایش جذابیت برنامه گفت: این برنامه از آن دست برنامه‌هاست خیلی نمی توان ساختار آن مانند بخش آشپزی، هنر و کارشناسی را دچار تغییرات اساسی کرد. این موضوع کار برنامه سازی را سخت می‌کند. از طرفی شاید تعدد مجری‌ها  ضعف برنامه باشد. به نظرم باید سراغ چند تیم مجزا برویم که مخاطب بتواند ارتباط دائمی با آنها برقرار کند.

حضور عوامل برنامه به خانه برمی گردیم در روابط عمومی سازمان صدا و سیما
تماس‌های گرفته شده با روابط عمومی سازمان به چند صد تماس در هر دقیقه می‌رسید که مجریان برنامه تلاش می‌کردند تا به مخاطبان بیشتری پاسخ دهند. در همین ارتباط گودرز عزیزی تهیه کننده «به خانه برمیگردیم» که در بخشی از مرکز مشغول پاسخ به مخاطبان بود، به تغییرات برنامه و ارتباط با مخاطبان قدیمی‌ترین برنامه ترکیبی خانواده اشاره کرد.

*آقای عزیزی؛ از چه زمانی شما به عنوان تهیه کننده با برنامه «به خانه برمی گردیم» انتخاب شدید؟

من در آبان ۹۶ برنامه «به خانه برمیگردیم» را به عنوان تهیه کننده تحویل گرفتم. آن زمان میزان پیامک‌های ما به طور میانگین به ۵۴۲ می رسید که در حال حاضر به بالای ۱۷۰۰ پیامک در هر برنامه رسیده است. برنامه ما طبق نظرسنجی‌ها ۳۱ درصد بیننده دارد که با پتانسیل موجود در برنامه می‌تواند خیلی بیشتر از این‌ها شود. در تلاش هستیم تا با تغییرات بخش‌هایی از برنامه به سمت ارتقای محتوایی پیش برویم.

*آیا قرار است برنامه بعد از ایام محرم و صفر تغییراتی داشته باشد؟

بعد از ایام محرم و صفر در سری جدید برنامه با تغییر دکور و فرم بخش‌های مختلف به روی آنتن خواهیم رفت. به طور مثال وسایل کودک و اسباب بازی‌ها در صحنه اضافه خواهند شد تا حس فضای خانوادگی دکور را بیشتر منتقل کنیم. همینطور دوربین سیار و روی دست را به برنامه اضافه خواهیم کرد تا ریتم بخش‌هایی از برنامه که حالت سکون دارد را بالا ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۲:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
یا یک چیزی خوب است یا بد یعنی چه این ثریا علوی نژاد میگوید والدین عصبانی خوب - والدین عصبانی بد ، چیزی که بد است بداست ، خوب و بد ندارد مثل این که بگوییم والدین افسرده خوب - والدین افسرده بد ، عصبیت ، افسردگی کلا بد است دیگه پیشوند خوب و بد نمی گیره. حرفهای ثریا علوی نژاد اشتباه است و مناسب نیست ، خواهشمدیم دیگر ثریا علوی نژاد را به برنامه به خانه برمی گردیم نیاورید چون تا حالا هر چه حرف زده ، آمار اختلاف و مشکلات بین خانواده ها و کودکان بیشتر شده . از وقتی که علوی نژاد گفته والدین عصبانی خوب ، همسر من که قبلا فردی صبور و خوش اخلاق بود همش عصبانی می شه و وقتی بهش می گیم عصبانی نشود میگه من والد عصبانی خوب هستم و ربات نیستم که عصبانی نشوم.
باید عصبانی شوم و این تاثیرات منفی صحبتهای ثریا علوی نژاد است که باعث میشود والدین و همسران در برخورد با کودکان و اطرافیان خود برای توجیه عصبانیت خودشون همش بگویند ما والدین عصبانی خوب هستیم .
آخرین اخبار