معاون قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر (عج) استان لرستان گفت: اعتکاف علمی معنوی فعالان جبهه فرهنگی به مدت ۳ روز در استان لرستان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد لک از برگزاری دوره سه‌روزه ارتقا معنوی برای فعالان جبهه فرهنگی استان خبر داد و گفت: اعتکاف علمی معنوی فعالان جبهه فرهنگی استان به مدت سه روز در لرستان برگزار و خروجی این دوره به‌صورت مقالات تهیه می‌شود.

وی بابیان اینکه در معاونت آموزشی قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر استان گام‌هایی در جهت فضای معرفتی، مهارتی و فضای معنویت برای فعالان متخصص جبهه فرهنگی برداشته می‌شود افزود: این دوره سه‌روزه تکمیلی دوره‌های قبلی و با حضور برگزیدگان دوره‌های قبل برگزار می‌شود که نخستین گام ارتقای معنوی فعالان جبهه فرهنگی است.

معاون آموزشی قرارگاه صاحب‌الامر استان لرستان عنوان کرد: برگزاری این دوره‌ها در راستای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی است، ایشان در دیدار با اعضای جبهه فرهنگی خاتم‌الاوصیا (ص) در سال ۹۵ داشتند فرمودند: " اگر می‌خواهید اثرگذاری در فضای مردمی داشته باشید و کار‌ها اثرگذار باشد نیاز به معنویت و خودسازی است".

وی بیان کرد: با توجه به این دغدغه مقام معظم رهبری و دستوری که دادند در فضای معنویت و جبهه فرهنگی، علاوه بر فضای معرفت و مهارت، فضای ارتقا معنوی جبهه فرهنگی را در این دوره آموزشی در اولویت قرار داده‌ایم و این دوره به‌صورت کارگاهی و با روش‌های برتر آموزشی برگزار می‌شود.

لک بابیان اینکه سرفصل‌های کلی که در این دوره ارائه می‌شود با بررسی جایگاه تقوا در قرآن، روایات و کلام بزرگان است تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی مجهز به ابزار‌های نوین آموزشی است و به‌صورت کارگاه‌های پنج‌تا هفت نفر و به‌صورت پژوهشی فعالیت می‌کنند؛ اساتید موسسه اطلس تاریخ شیعه تحت اشراف حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنایی و مدرسه علمیه امام هادی (ع) قم که ۱۶ نفر هستند روش‌های آموزشی روز دنیا جهت آموزش به کار می‌گیرند و خروجی کارگاه‌ها تبدیل به مقالات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعی از طلاب مبلغ استان و اعضای فعال جبهه فرهنگی استان در قالب ۵۰ نفر در این دوره شرکت می‌کنند؛ هدف از روش کارگاهی این است که برای مخاطب ایجاد بینش و باور شود چراکه ایجاد بینش و باور در مباحث دینی گام نخست مسیر معنوی است.

معاون آموزشی قرارگاه صاحب‌الامر استان لرستان گفت: در ارتقا معنوی نیاز به اقدام است و ما زمانی اقدام می‌کنیم که دانسته‌ها و محفوظات ما به باور تبدیل‌شده باشد و بر همین اساس روش آموزشی این دوره دانش را تبدیل به بینش و باور می‌کند.

انتهای پیام/د

اعتکاف علمی- معنوی فعالان جبهه فرهنگی در لرستان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.