معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 38 دانش‌آموز کرمانشاهی حائز رتبه‌های برتر، در سی و ششمین دوره‌ی مسابقات فرهنگی و هنری کشور شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دانش‌آموزان کرمانشاهی، رتبه‌های برتر را در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشوری که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، کسب کردند.

وی گفت: 38 دانش‌آموز کرمانشاهی حائز رتبه‌های برتر، در سی و ششمین دوره‌ی مسابقات فرهنگی و هنری کشور شدند.

موسوی افزود: مسابقات فرهنگی و هنری همه‌ساله با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در این مسابقات، دانش‌آموزان با رقابت سالم، فعالیت گروهی و تجربه زندگی در خارج از فضای خانواده نیز آشنا می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه از هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی به عنوان رشته‌های اصلی مسابقات فرهنگی و هنری یاد کرد و اظهار داشت: در مرحله کشوری برای دانش‌آموزان، کارگاه‌های آموزشی، مهارتی توسط اساتید مجرب فعال در حوزه فرهنگی و هنری تشکیل شد.

وی عروسکی، نمایشنامه‌خوانی، نقالی، نقد ادبی، مقاله پژوهشی، نوازندگی، خوشنویسی، تذهیب، نمد مالی، قالی‌بافی، سرود همگانی و نقاشی همگانی موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی تصریح کرد: فرآیند این جشنواره از اواخر مهرماه سال تحصیلی 97-96 در مدارس استان کرمانشاه با هدف شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در بخش‌های فرهنگی و هنری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت. این جشنواره در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، قطبی و استانی انجام گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهارداشت: پس از ارزیابی آثار، توسط داوران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط استان، آثار منتخب در رشته‌های مختلف به مسابقات سی و ششمین جشنواره فرهنگی - هنری کشوری راه پیدا کردند و مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی - هنری دانش‌آموزان پسر و دختر از 18 تا 29 مردادماه 97 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد که در دو مرحله دانش‌آموزان کرمانشاه به مسابقات کشوری اعزام شدند.

 

 

انتهای پیام/د

درخشش دانش آموزان کرمانشاهی در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشوری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.