ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست پرونده‌های نقض‌‌ حقوق بشر رژیم آل خلیفه را به جریان بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از منامه پست، ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین با انتشار بیانیه‌ای از مسئولان و کشور‌های عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست به جای نامزد کردن و عضویت رژیم آل خلیفه در این شورا پرونده‌های نقض حقوق بشر را در این کشور باز کنند و تصمیم سازان رسمی خاندان رژیم آل خلیفه را که در نقض‌های روزانه حقوق ملت دست دارند، محکوم کنند، زیرا این حکومت غیرمنتخب است و با زور حکمرانی و بدترین نوع شکنجه روانی و جسمی را اعمال می‌کند.

این ائتلاف درباره نامزدی رژیم آل خلیفه برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل در این بیانیه تصریح کرد: این شورا در مقابل چالش بزرگی قرار دارد و در صورت قبول عضویت حکومت بحرین در این شورا که داری پرونده سیاهی است به اعتبار خود لطمه می‌زند. شورای حقوق بشر سازمان ملل باید نظام آل خلیفه را محاکمه و این رژیم را مجبور کند سفر گزارشگران ویژه این سازمان را به بحرین بپذیرد، زیرا شورای حقوق بشر چندین بار رژیم آل خلیفه را محکوم کرده است، اما این رژیم هیچ پاسخی به آن نداده است و حتی به گزارشگران ویژه این سازمان اجازه نداد برای نظارت بر اوضاع وخامت بار حقوق بشری به این کشور سفر کنند.

ائتلاف ۱۴ فوریه تاکید کرد رژیم آل خلیفه با هدف سرپوش گذاشتن بر نقض‌ها و جنایت‌های روزانه خود در حق مردم بحرین تلاش می‌کند جامعه بین الملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل را بازیچه دست خود قرار دهد.

این ائتلاف محاکمه و اعمال تحریم‌ها علیه رژیم آل خلیفه را به علت جنایت‌ها و نقض‌هایی که رژیم در طول چندین دهه طولانی در حق مردم بحرین مرتکب می‌شود، خواستار شد.

این ائتلاف با طرح پرسشی در این باره گفت: آیا اعضای شورای حقوق بشر قبول خواهند کرد که شاهدان دروغین نقض‌های آشکار حقوق بشری باشند که مسئولان ارشد نظام آل خلیفه در حق زندانیان عقیده در زندان‌های بحرین اعمال می‌کنند و اجازه دهند رژیمی که در ریختن خون شهروندانش یکبار با گلوله و بار دیگر با شکنجه دست دارد، عضو این شورا شود. آیا شورای حقوق بشر سازمان ملل پرونده شکنجه شدگان در زندان و قتل‌های غیرقانونی و سلب تابعیت به شکل ظالمانه را از صد‌ها نفر از فرزندان این ملت بررسی می‌کند؟ این شورا چگونه می‌خواهد پرونده حق «تعیین سرنوشتی» که فرزندان این ملت از دو سال پیش به دنبال آن هستند، بررسی کند؟.

ائتلاف ۱۴ فوریه در پایان از ملت بحرین خواست به مبارزه ملی خود در میدان‌های مختلف برای گرفتن حقوق خود ادامه دهند و درباره هرگونه نیرنگ بین المللی که رژیم آل خلیفه تحت عنوان حمایت از حقوق آن‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات زشت خود به کار می‌گیرد، هوشیار باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار