مدیر جهاد کشاوزی شهرستان همدان خبر داد:

تولید67 هزار تن گندم در همدان

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان همدان از تولید67 هزار تن گندم در همدان از ابتدایی سال تا کنون خبر داد.

تولید67 هزار تن گندم در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین فضلی مدیر جهاد کشاوزی شهرستان همدان با اشاره به عملکرد اداره تولیدات دامی بیان کرد: 10 برنامه مهم  از ابتدای سال تا کنون در این اداره انجام شده است که توزیع 300قطعه بچه ماهی،معرف و پیگیری 15 واحد صنتعتی و نیمه صنعتی و اجرای طرح اصلاح نژادی و رکورد گیری در زنبورستان های استان از جمله مهمترین این طرح ها می باشد.

وی به آمار تولیدات دامی  در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: تولید بیش از 1500 تن گوشت قرمز، 4هزار تن گوشت مرغ، 85 تن عسل، 21هزار تن شیر،420تن گوشت سفید ماهی و بیش از 2000تن تخم مرغ در شهرستان همدان تولید شده است.

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان همدان به صندوق خرد زنان روستایی اشاره کرد و گفت: جلب مشارکت بانوان در امر توسعه روستا، ارتقا سطح درآمد خانوداه جامعه روستایی، ایجاد ارتباط دو طرفه بین روستا با نهاد ها و سازمان ها و تربیت تسهیلگر و فعال نمودن تشکل های زنان در جوامع روستایی از مهمترین اهداف تشکیل  صندوق خرد زنان روستایی است.

فضلی به میزان تولید گندم در شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: تا به امروز بیش از 67 هزار تن گندم تحویل سیلو ها شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 55/. رشد داشته است.

وی به مبارزه با آفات در سطح مزارع وباغات شهرستان اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از 16 هزار هکتار از زمین های زراعی و باغات شهرستان تحت مبارزه با آفات قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 62/. کاهش نشان می دهد.

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان همدان به شیوع کشت نشایی در همدان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در شهرستان همدان کشت نشائی چغندر قند در سطح 4 هکتار  زمین های شهرستان کشت شده است.

انتهای پیام/ص.ف

تحویل 67 هزار تن گندم به  سیلو ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.