قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  دانشگاه علوم پزشکی گفت: همدان استان پرخطر بی تحرکی و چاقی شناخته شده است.

خطر بی تحرکی و چاقی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی‌اصغر فرشاد قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  دانشگاه علوم پزشکی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: تشکیل کانون‌های سلامت با مشارکت مردم در محلات ضروری است و باید بسیاری از رفتارهای بهداشتی و ارتقاء سلامت را به محلات واگذار کنیم.

فرشاد سالم نبودن مواد غذایی را یکی از علت‌های مهم افزایش سرطان در کشور بیان کرد و گفت: در حال حاضر غذاهایی را مصرف می‌کنیم که به علت آلودگی به سموم شیمیایی ما را در معرض بیماری‌هایی چون سرطان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه عدم تحرک، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و... عامل بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: همدان به عنوان استان پرخطر بی‌تحرکی و چاق شناخته شده است.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نشتی پمپ بنزین بلوار پژوهش همدان، خواستار رفع مشکل این جایگاه سوخت شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیزگفت: با توجه به مواردی که در خصوص جایگاه سوخت بلوار پژوهش بیان شد باید هر چه سریعتر با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نماینده دانشگاه علوم پزشکی همدان، اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت نفت، شهرداری و نماینده دادگستری حداکثر ظرف یک ماه تعیین تکلیف شود.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه این جایگاه سوخت مشکلاتی علاوه بر زیست محیطی به لحاظ بهداشت روان برای مردم منطقه ایجاد کرده است، گفت: معتقدم باید تغییر کاربری صورت گیرد و زمین این جایگاه سوخت نیز ارزش افزوده‌ای چندین برابر خواهد داشت تا بتوان در جایی آن را احداث کرد.

شاهرخی افزود: دغدغه لغو مجوز جایگاه سوخت را نباید داشت چراکه به جای دیگری منتقل می‌شود.

وی اعلام نتیجه نهایی کمیته را 15 مهرماه مشخص کرد و خواستار توجه به این مهم شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه سلامت کارکنان سازمان‌ها مصوب شود تا در جلسه آینده وظایف مدیران ارزیابی گردد.

وی گفت: در شهرستان رزن نبود جایگاه فرود بالگرد یک مشکل جدی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم در این کارگروه در خصوص وضعیت پمپ بنزین بلوار پژوهش گفت: در حال حاضر هر جایگاه باید 50 متر با فضاهای مسکونی فاصله داشته باشد.

عادل عربی با بیان اینکه متأسفانه چاه‌های آب منازل اطراف پمپ بنزین دارای ناخالصی است افزود: این چاه‌ها باید پاک‌سازی شود و ساکنان حاشیه این جایگاه سوخت خواستار تغییر این جایگاه هستند.

وی آلوده بودن اطراف این مکان را 28 برابر حد استاندارد بیان و تأکید کرد: آب چاه‌های ساختمان‌های مجاور پمپ بنزین همه آلوده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در بررسی وضعیت پمپ بنزین بلوار پژوهش گفت:‌ این مکان مخاطرات زیست محیطی، آلودگی‌هایی ناشی از بخارات، نشت مواد سوختی به خانه‌های مجاور و احتمال بروز حادثه و آلودگی هوا را به دنبال دارد.

رشید حیدری‌مقدم افزود: از سال 91 تاکنون پرونده‌ای برای این پمپ بنزین تشکیل و مکاتباب زیادی صورت گرفته و در تیر ماه سال گذشته برای یکی از ساختما‌ن‌های مجاور مخاطرات زیادی را ایجاد کرده است و این مکان متأسفانه از سه طرف همجاور با خانه‌های مسکونی است.

انتهای پیام/د.ا

افزایش  بی تحرکی و چاقی در همدانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار