رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۳۰ سال است که جشنواره برای اصفهان است و هیچ کس حق ندارد آن را از اصفهان ببرد.

فتح‌الله معین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان  در حاشیه آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان  در گفت و گو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: ایجاد شور و نشاط در جامعه برای جوانان و نوجوانان، تشویق فیلم‌سازان داخلی برای ایجاد تولیدات داخلی فرهنگی، محلی برای عرضه آثار فیلم‌سازان و ایجاد رقابت سالم، مطرح کردن نام اصفهان در رسانه‌های بین‌المللی و خبرگزاری‌ها به منظور از یاد نرفتن شهر اصفهان، توسعه گردشگری و توسعه صنعت فیلم‌سازی از اهداف تعریف‌شده این جشنواره بود.

وی با اشاره به برگزاری ۲۲ ساله جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: مدتی این جشنواره به صورت غیرقانونی در شهر دیگری اجرا شد. در سال ۱۳۷۳ مجوز این جشنواره به نام اصفهان اعطا شد.

وی افزود: جشنواره سی و یکم از موفق‌ترین جشنواره‌ها بود که موجب ایجاد شور و نشاط خوبی برای جامعه شده است. امیدواریم جوانان و نوجوانانی که در این برنامه ورود کردند رشد بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشند​.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مانایی اصفهان در جشنواره گفت: ۳۰ سال است که این جشنواره برای اصفهان است و هیچ کس حق ندارد آن را از اصفهان ببرد. همزمان با آیین اختتامیه جشنواره با مدیر بنیاد سینمایی فارابی صحبت کردم تا دبیرخانه دائمی داشته باشیم و بتوانیم از برگزاری این جشنواره استفاده‌های جمعی بکنیم؛ برای مثال تورهای خارجی را در ایام جشنواره برای دیدن از این جشنواره دعوت کنیم. در حال پیگیری برای دائمی شدن و نهادینه کردن این جشنواره در اصفهان هستیم.

معین در خصوص برنامه‌های جانبی این جشنواره افزود: علاوه بر توجه به موضوع گردشگری در زمان جشنواره، می‌توانیم  کلاس‌ها و کارگاه‌های فیلم‌سازی، بازیگری، تهیه‌کنندگی، صدابرداری و بسیاری موارد دیگر را برگزار کنیم و از آن بهره ببریم.

 

انتهای پیام /س

جشنواره فیلم های  کودک و نوجوان در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.