معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت:در شورای حل اختلاف قزوین روزانه ۱۱۰ پرونده وارد می‌شود که این میزان زیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛آشناگر معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در دیدار رئیس اتحادیه سراسری وکلای دادگستری کشور در استانداری با اشاره به تشکیل روزانه ۱۱۰ پرونده در شورای حل اختلاف قزوین گفت: تداوم دادرسی و طولانی شدن آن ایجاب می‌کند به سمت هیئت‌های داوری که معمولا به صلح و سازش منجر می‌شود روی آوریم تا سرعت کار بالا رود.

آشناگر با بیان اینکه باید قانون در معاضدت بیشتر ورود کند افزود: مسائلی مانند کودک آزاری، خشونت علیه زنان، وجود کودکان کار از مشکلاتی است که باکمک کانون و آگاهی بخشی می‌توان از آسیب‌ها کم کرد.

معاون سیاسی استانداری قزوین اضافه کرد: با تفاهم بین بهزیستی، استانداری و دادگستری سامانه طلاق راه اندازی شده است تا بتوان ابن وضعیت را کنترل کرد و در این میان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: دستگاه‌های دولتی از ظرفیت و توان وکلای مجرب استفاده کنند و کانون وکلا هم در آشناکردن مردم با حقوق شهروندی پیشگام باشند.

علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: اگر مردم با حقوق شهروندی آشنا شوند بسیاری از مشکلات کم می‌شود و امروز هر نهادی که به آگاه سازی مردم کمک کند هزینه‌های دولت را کم کرده است.

وی بیان کرد: حضور ۷۵۰ وکیل در استان قزوین ظرفیت خوبی است که باید از آن بخوبی استفاده کرد.

آشناگر گفت: دستگاه‌های اجرایی هم به معاضدت حقوقی نیازمند هستند، زیرا به نظر می‌رسد گاهی دانش حقوقی دولتی‌ها هم کم است و باید از وکلای مجرب در دعاوی دولت و دفاع از بیت المال بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

تاکید بر استفاده از دستگاه‌های دولتی از ظرفیت و توان وکلای مجرب

برچسب ها: دادگستری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.