وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهسازی اورژانس‌های کشور که ساختمان آن‌ها قدیمی و فرسوده بوده در دستور کار است و تاکنون ۱۲۰ مرکز به شکل پیشرفته نوسازی و تجهیز شده است.

۱۲۰ اورژانس کشور نوسازی و بهسازی شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آیین راه اندازی اورژانس بیمارستان شهید چمران شهرستان فردوس خراسان جونبی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم شیک‌ترین اورژانس‌های کشور در هزار کیلومتری مرکز احداث شده و به روزترین تجهیزات دنیا نیز در این مراکز وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از کار ساخت اورژانس فردوس و نمونه‌های مشابه آن در استان گفت: با ارتقای خدمات درمانی و ادامه آن تا چند سال آینده اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم می‌خورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، اما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گستره ملی خوب و از نظر دانشگاهی عالی عمل کرده است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین آزمون‌ها، ورود به حوزه‌های تخصصی است که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه تخصصی دستیاری رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی تخت‌های بیمارستانی در دولت تدبیر و امید گفت: با تخصیص ۳۰ درصد ظرفیت نیرو‌های بومی به خراسان جنوبی درصدیم این نیرو‌ها در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی در همین استان خدمت کنند و نیازی به اعزام فوق تخصص به اینجا نباشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همراهی مسوولان خراسان جنوبی در اجرای پروژه‌ها جهادگونه است، افزود: به سبب خودخواهی، خودبینی و رقابت‌های شخصی نباید مسایل و منافع ملی را قربانی کنیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به آمار پروژه‌های افتتاحی در استان تصریح کرد: اگرچه مردم از این اقدام‌ها خرسند و خوشحال هستند، اما دشمنان انقلاب نمی‌خواهند کام ملت با این طرح‌ها شیرین شود به همین خاطر با القای ناکارآمدی تبلیغ منفی می‌کنند.

وی گفت: به خاطر مسئولیت‌های مختلفی که از گذشته تاکنون داشته ام به استان خراسان جنوبی و روستا‌های آن سفر‌های متعدد کردم و اقدام‌های صورت گرفته در منطقه قابل قیاس با گذشته نیست.

قاضی زاده هاشمی شاکر بودن در کنار مطالبه گری را مورد تاکید قرار دارد و افزود: هیچ جای دنیا مردم صد درصد از خدمات بهداشت و درمان راضی نیستند و همه چیز نسبی است، ولی مجموعه‌های افتتاح شده در خراسان جنوبی افتخارآمیز است.

وی ابراز امیدواری کرد: اورژانس نهبندان و طبس نیز در مراحل بعدی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان جنوبی به بهره برداری برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط کشور، مهمترین مشکل کنونی را سیاست داخلی دانست و اظهار داشت: باید بدانیم از بیرون برای ما برنامه دارند و اکنون در جنگ اقتصادی هستیم لذا توقع‌ها را کنترل کنیم و به شایعه‌ها توجه نکنیم.

اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس در دومین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرزی خراسان جنوبی راه اندازی شد.

۱۴ میلیارد تومان برای ساخت اورژانس با بخش‌های اتاق عمل، زایشگاه، NICU، ICU و LDR هزینه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه چهارشنبه وارد بیرجند شد، امروز همچنین ۵ طرح درمانی را در شهرستان قاینات افتتاح و با مردم شهرستان سرایان دیدار کرد.

۱۵ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی دو طرح دیگر آغاز شد.

مجموع سرمایه گذاری این طرح‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر بهداشت به خراسان رضوی

سفر وزیر بهداشت به خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.