رئیس جمهور روسیه گفت: بیش از ۹۰% از سرزمین سوریه آزاد شده و در حال حاضر باقی تروریست‌ها در ادلب مستقر هستند.

کانون تروریسم بین المللی در سوریه تقریبا نابود شده استبه گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سومین نشست آستانه در تهران با ابراز امیدواری از نتایج این نشست در حل بحران سوریه اظهار کرد: تصمیمات دو اجلاس قبلی به طور موفق اجرایی می شود و پیشرفت های چشمگیری در زمینه عادی سازی پایدار در سوریه داشته ایم.

وی با بیان اینکه کانون تروریسم بین المللی در سوریه تقریبا نابود شده است گفت: بیش از ۹۰% از سرزمین سوریه به همراه ۱۴۱ شهر آزاد شده و در حال حاضر باقی تروریست ها در ادلب مستقر هستند.

پوتین تروریست ها را به تلاش برای ناامنی در سوریه متهم کرد و ادامه داد: آن ها با اقدامات تحریک آمیز برای استفاده از سلاح های شیمیایی تلاش می کنند .

پوتین اجرایی شدن توافقات سیاسی سه کشور را زمینه ساز موفقیت در سوریه دانست و افزود: شرایط به سمتی پیش رفته که مردم سوریه باید سرنوشت خود را تعیین کنند و اقدام بعدی ما اجرایی شدن تصمیمات کنگره ملی سوریه به صورت مرحله ای است.

وی گفت: تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تحت نظارت سازمان ملل بسیار مهم بوده و برای نیل به عادی سازی شرایط سوریه به اوصاع اقتصادی و اجتماعی این کشور کمک کرد.

وی با بیان اینکه در سرزمین های آزاد شده امنیت تحکیم خواهد شد، گفت: روسیه برنامه بین المللی برای بازگشت آوارگان به سوریه را دارد که خوشحالیم این طرح از سوی ایران و ترکیه مورد حمایت قرار گرفته است.

رییس جمهور روسیه ادامه داد: علاوه بر مرکز آوارگان در دمشق، روسیه نیز مرکزی در مسکو را برای هماهنگی این موضوع احداث کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان یک و ماه نیم اخیر بیش از ۱۵ هزار آواره سوری به این کشور بازگشتند تصریح کرد: روسیه کمک های مستقیمی از جمله غذا ، دارو سایر کالاها را به این کشور ارسال می کند و به طور کلی باید اقدامات مشترکی برای بازسازی صنعت،کشاورزی و زیر ساخت این کشور صورت گیرد و تلاش کنیم تا سوری ها به کشورشان بازگردند.

پوتین در پایان با اشاره به تلاش های ایران، ترکیه و روسیه در پیشرفت خروج سوریه از بحران تاکید کرد: نشست امروز برای کسب راه حلی نهایی مشکل سوریه بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار