معجزه لبخند مونالیزا تنها یک تیروئید مریض است

اخیرا دانشمندان در لبخند مرموز تابلوی معروف لئوناردو داوینچی امراض مختلفی را کشف کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته جک مالون روزنامه نگار The Times،دانشمندان آمریکایی در لبخند مرموز تابلو مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی ،متوجه کم کاری تیروئید صاحب تصویر شدند.

بنابراین گزارش دکتر مندیپ مهرا از بیمارستان تخصصی زنان بریگهام با اشاره به کجی دهان مونالیزا،گردن باد کرده و رویش غیرطبیعی موها و همچنین رنگ بیش از حد زرد این چهره معروف نشان دهنده نوعی بیماری است.

او معتقد است رمز و راز خنده مرموز مونالیزا ارتباط نزدیکی با بیماری کم کاری تیروئید دارد. از طرفی هم اذعان کرد که نقاش ممکن است با روش اسفوماتو (روشی است در برجسته نمایی است که گویی اجسام در میان دود یا مه نشان داده می شوند)استفاده کرده باشد. همچنین در مقاله روزنامه تایمز نوشته صاجب این چهره دردناک ترین شرایط را داشته است. در سال 1959 ،محققی اعلام کرد که مونالیزا در آن زمان باردار بوده در سال 1952 تشخیص دادند که او زن نبوده و این عکس مربوط به مردی است که خود را شبیه زنان درست کرده است.

در سال 1992 دندانپزشکی اشاره کرد که او فاقد دندان های جلو است.در سال 2010 نیز پزشکان به خاطر چربی در اطراف چشم به میزان بالای کلسترول او اشاره کردند. همچنین تشخیص فلج بل(در این حالت عضلات صورت به صورت ناگهانی و به طور موقت فلج می‌شوند) نیز داده شده است.

بنابراین طبق مقاله The Timesعلت لبخند محبوب مونالیزا ،امراض گوناگونی است که صاحب عکس دچار آن بوده است.
انتهای پیام/


مونالیزا با امراضی که داشت معروف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
اون خدا بیامرز که صد دفه تا حالا پوسیده اما اون دکترهایی که در مورد این تابلو اظهار نظر می کنن خودشون متاسفانه دچار مالیخولیا هستن و تا دیر نشده بهتره برن بستری بشن. منم دعا می کنم خدا شفاشون بده. ان شا الله بعد از شفا برن تو افریقا یا هند ..پر از انواع مرض... راست می گن اونا رو درست کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
یعنی یه نقاشی دارن مارو کشتن از بس هر روز براش یه قصه ای ساختن
آخرین اخبار