فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: فردی که به قصد کشف اشیاء تاریخی و فرهنگی در شهرستان شوش اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ حسین بهداروند، فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: عملیات شناسایی و دستگیری فردی که به قصد کشف اشیاء تاریخی و فرهنگی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بود، براساس گزارش رسیده از عوامل حراست طرح نیشکر میان آب شهرستان شوش در راستای تعامل با فرماندهی یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی استان خوزستان انجام شد.

وی بیان داشت: فرد مذکور به قصد کشف اموال فرهنگی و تاریخی در اطراف امامزاده مشعشع، درحال تردد در محل تاریخی و باستانی بود.

بهداروند تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی‌های لازم، عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی شوش با همراهی نیروی انتظامی به آن منطقه اعزام شده و موفق شدند یک نفر حفار غیرمجاز را به دام بیاندازند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان به پیگیری موضوع توسط مراجع قضایی و تلاش برای دستگیری متهمان احتمالی دیگر اشاره کرد و اذعان داشت: حافظان اصلی آثار تاریخی شهروندان هستند و ما منتظر گزارشات مردمی در راستای حفظ و نگهداری میراث فرهنگی استان هستیم.

این مقام مسئول صیانت از میراث فرهنگی را وظیفه یگان حفاظت اداره‎ کل استان دانست و افزود: میراث گرانبهای خوزستان با شایستگی و با حفظ امانت به نسل آینده تحویل داده شود.

انتهای پیام/گ

دستگیری حفاران غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.