طهرانچی از افتتاح واحد دانشگاهی جدید ویژه مادران با هدف تکریم مقام بانوان و رفاه حال آنان خبر داد.

افتتاح اولین واحد مخصوص مادران/ بازگشت به گذشته کلید راه حل مشکلات دانشگاه آزاد نیستبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد در مراسم افتتاحیه مجتمع علوم انسانی ولیعصر دانشگاه تهران جنوب تهران جنوب با بیان اینکه  سه واحد دانشگاه آزاد تجمیع شدند، گفت: تجمیع دانشکده‌های دانشگاه آزاد جز برنامه‌های ماست و امروز در نقطه‌ای قرار داریم که به جرات می‌توانیم بگوییم کلاس و ساختمان قدیمی برای دانشجویان دانشگاه آزاد وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه آزاد با اشاره به برنامه جدید دانشگاه آزاد اظهار کرد: در شورای گسترش دانشگاه تصمیماتی گرفته شده است که بر مبنای آن الزامات دانشگاه حرکت به سمت جلو است و همچنین در برنامه‌های ما حفظ ارزش مادری زنان اهمیت دارد و باید به حفظ ارزش زن احترام گذاشت.

وی ادامه داد: پدری که از خانه بیرون می‌رود و مادری که هم درس می‌خواند و هم فرزندان خود را تربیت می‌کند تفاوت دارند و از یکساله گذشته به این فکر افتادیم که چگونه مجتمع مادران را افتتاح کنیم.

طهرانچی درباره مجتمع مادران دانشگاه آزاد گفت: در این مجتمع برای رفع نیاز‌های مادران است و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به مهدکودک و مشاوره اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه این نگاه جدید در دانشگاه است اظهار کرد: این مجتمع در شهر ری به نام ابوالفتوح راضی افتتاح می‌شود و قرار است در تمام استان‌ها با تمام الزامات پیگیری شود.

برای تغییر رفتار دانشگاه آزاد سرکار آمده ایم

وی درباره محور حرکت دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشگاه آزاد باید این باور باشد که مهم است و به اتفاقات درون و بیرون کشور آگاه باشد مقام معظم رهبری از ما سه نکته خواستند یکی نگاه کردن به مسائل کشور دوم تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویتی دانشجویان سوم اینکه درجا نزنیم و حرکت دائمی داشته باشیم.

طهرانچی گفت: نمی‌شود دانشگاه امروز را مانند ۱۰ سال قبل اداره کرد، قرار نیست درجا بزنیم ما برای تغیر رفتار عادت واحد‌های دانشگاهی اینجا آمدیم و باید تحول را رقم بزنیم؛ بازگشت به گذشته کلید راه حل دانشگاه آزاد نیست و البته پژوهش ابعاد مختلفی دارد و به همین دلیل به هریک از واحد‌ها ماموریت خاص خود را داده ایم؛ وضع موجود هم کاری نمی‌کند باید بدانیم که روش امروز سبب خلق آفرینش در آینده می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد درباره برنامه‌های این دانشگاه اظهار کرد: برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۴ انتخاب اول محققان و پروهشگران باشیم و تمام اعضای دانشگاه آزاد باید بر محور این باور با دانشجویان تعامل کنند.

یکسان سازی چالش بزرگ آموزش عالی کشور است

وی با بیان اینکه چالش آموزش عالی یکسان نگری در رسالت ماموریت و فرایند است گفت: اعتقاد دانشگاه آزاد این است که رسالت تمام واحد‌ها یکسان است، اما در فرایند ماموریت متفاوت از یکدیگر هستند.

طهرانچی ادامه داد: هریک از واحد‌ها رسالت مخصوص به خود را دارند و این رسالت‌های متفاوت است که می‌تواند مشکلات و دغدغه اصلی دانشگاه را برطرف کند؛ پژوهش ابعاد مختلفی دارد و به همین دلیل به هریک از واحد‌ها ماموریت خاص خود را داده ایم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار