معاون ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که طرح امنیتی غرب کابل به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

طرح امنیتی غرب کابل به زودی اجرایی می شود/ صلح با افراطی ها ممکن نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در محفل بزرگداشت از هجدهمین سالروز ترور احمد شاه مسعود گفت: طرح امنیتی غرب کابل به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به حوادث خونین اخیر در غرب کابل و افزایش نا امنی‌ها بیان داشت که در کنار سایر اقدامات، تعهد همه جانبۀ حکومت افغانستان نسبت به تأمین امنیت غرب کابل را اعلام می دارد.

معاون رئیس جمهور افغانستان با بیان این‌که مردم افغانستان در شرایط دشواری قرار دارد تاکید کرد: دشمن به حمایت حامیان خارجی و گروه‌های مزدور داخلی، نه تنها با دولت و نیروهای امنیتی کشور در جنگ است؛ بلکه مردم ملکی را هدف قرار می‌دهد؛ دشمنان مردم افغانستان از طریق حمله برمراکز آموزشی، مساجد، اماکن‌عمومی، رسانه گران، تجمعات عمومی و محلات کسب و کار مردم، وحدت و همبستگی مردم را نشانه گرفته و این برای امنیت ملی کشور، یک تهدید است.

دانش با اشاره به تطبیق طرح امنیت مساجد و اماکن مذهبی در سال گذشته، در مورد تأمین امنیت مردم به خصوص شهروندان غرب کابل گفت: بار دیگر اراده جدی و تعهد همه جانبه حکومت را برای تأمین امنیت مردم اعلام می دارم. طرح امنیتی غرب کابل تحت کار است و به زودی در مشوره با مردم و نهادهای مردمی، این طرح به اجرا گذاشته خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افغانستان به مشارکت متقابل مردم و نیروهای امنیتی در تأمین امنیت تأکید ورزید و گفت: در شرایط دشوار و زمانی که دشمن همدلی مردم را هدف را قرار می‌دهد، نباید به جای دشمن، به جان هم بیفتیم زیرا این چیزی است که دشمن می خواهد.

سرور دانش با بیان اینکه حکومت نواقص موجود در تأمین امنیت را می پذیرد گفت که قضاوت یکجانبه نیز نه هنر است، نه ابتکار و نه راه حل بلکه کمک به دشمن است.

به گفته وی، مردم افغانستان وارد پنچمین دهۀ ناامنی شده و گسترش فضای مملو از خشونت مردم را به ستوه آورده است، ازاین‌رو حکومت وحدت ملی پروسۀ صلح و آتش‌بس را باکمال صداقت به عنوان یک ضرورت ملی در پیش گرفته است اما از دید من صلح با افراطیان‌که به جان مردم افتاده اند، ممکن نیست.

معاون رئیس جمهور افغانستان تحکیم وفاق داخلی و وحدت ملی را به عنوان تنها سرمایۀ ملی برای تداوم و بقا و مهم‌ترین ابزار پیروزی در برابر دشمن و تروریسم عنوان کرد و افزود: دشمنان بیرونی و حلقات مزدور داخلی آن، وحدت و همدلی مردم افغانستان را هدف گرفته است.

وی از حکومت افغانستان، رهبران و جریان های سیاسی و اپوزیسیون حکومت، گروه‌های قومی و نهاد های مدنی خواست که منافع شخصی، قومی و سیاسی را کنار گذاشته به وحدت ملی و منافع ملی مردم افغانستان به عنوان یک ضرورت ملی و آرمان شهدای کشور احترام گذاشته و وحدت ملی را خط سرخ مردم افغانستان اعلام کنیم.

سرور دانش انتخابات را بنیاد نظام سیاسی کشور خواند که بر اراده مردم استوار است. وی گفت برای تداوم زندگی سیاسی در افغانستان هیچ بدیلی جز انتخابات نیست و حکومت تمام توانش را برای برگزاری انتخابات به کار می‌بندد.

وی به همکاری همگانی در برگزاری انتخابات تاکید ورزید و گفت: اگر روزی به هر بهانۀ دروازه رای دادن و انتخابات به روی مردم افغانستان بسته شد، همۀ راه‌های یک زندگی مسالمت آمیز نیز بسته شده و بحران بی ثباتی سیاسی عمیق تر می گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.