ورود بیش از 4 هزار پرونده به تعزیرات حکومتی همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از ورود 4 هزار و 912 فقره پرونده در به تعزیرات حکومتی این استان خبر داد.

ورود بیش از 4 هزار پرونده به تعزیرات حکومتی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: از نیمه شهریور ماه  در مجموع 4 هزار و 912 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده که 4 هزار و 55 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات، 514 فقره در بخش قاچاق کالا، 343 مورد هم در بخش بهداشت، دارو و درمان است.

وی گفت: از این میزان در بخش کالا و خدمات  92.7 درصد، در حوزه قاچاق کالا 104.7 درصد، در بخش بهداشت و دارو و درمان 93 درصد پرونده مختومه شده است و جمع محکومیت‌ها در مجموع بیش از 91 میلیارد ریال است که در حوزه کالا و خدمات 18 میلیارد و 400 میلیون ریال جمع محکومیت‌ها است، در قاچاق کالا 71 میلیارد و 700 میلیون ریال و در حوزه بهداشت و دارو و درمان یک میلیارد و 128 میلیون ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان ایکه در حوزه کالا و خدمات و بهداشت بیشترین فراونی تخلفات را در اتحادیه خواروبار فروش‌ها داریم، ابراز داشت: 482 مورد تخلف در خوارو بار فروش‌ها و به ترتیب در نانوایی‌ها، میوه‌فروش‌ها، پوشاک، مرغ و ماهی، آرایشگاه زنانه، قصابی و لوازم بهداشتی داریم که بیشترین تخلفات را داشتند.

حسن پورادامه داد:در مجموع  یک هزار و 997 فقره پرونده توسط گشت‌های مشترک تشکیل شده و 45.5 درصد کل تخلفات کالا و خدمات و بهداشت را خود ما تشکیل دادیم و 11 میلیارد و 171 میلیون ریال محکومیت‌هایی است که گشت‌های سیار صادر کردند.

وی گفت: بیشترین تخلفاتی که تشکیل شده عدم درج قیمت است که مهمترین و اساسی‌ترین تخلف در حوزه تنظیم بازار است که بیش از یک هزار و 500 فقره پرونده عدم درج قیمت و 806 مورد گران فروشی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه 490 مورد در حوزه تخلفات بهداشتی بر عدم صدور و ارائه فاکتور و کم فروشی بیشترین تخلفات را داشته است، ابراز داشت: در کنار گشت‌های مشترک 774 مورد شاکی خصوصی داشتیم که شهروندان برای احقاق حق به تعزیرات حکومتی مراجعه کردند و درخواست استرداد حقوق از دست رفته خود را دادند.

حسن پور در ادامه بیان داشت: بیشترین صنفی که مورد شکایت واقع شده به ترتیب کابینت، مبلمان، آسانسور و تعمیرات خودرو است که یک میلیارد و 400 میلیون ریال وصول شده است.

وی در خصوص احتکارهای اخیر گفت: از اوایل مرداد ماه در بخش احتکار ورود پیدا کردیم که4 مورد عنوان تخلفی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته شامل احتکار، عدم اعلام موجودی، اخفا و امتناع از عرضه کالا و عرضه خارج از شبکه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: در مجموع 116 پرونده به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال تشکیل شده که از این تعداد 24 پرونده مربوط به احتکار، 34 مورد عدم اعلام موجودی، 51 مورد عرضه خارج از شبکه و 106 مورد تاکنون پرونده مختومه شده که بیش از 51 میلیارد هم جمع محکومیت آنها است.

حسن پور ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه احتکار ما حتی یک مورد از اصنافی که اطلاعاتشان را ثبت کردند تخلف نداشتیم و تمام اطلاعات انبارها را به صورت مستمر به سازمان صمت ارائه می‌دهند.

وی در خصوص کالای احتکار شده گفت: بیشترین کالاهایی که در انبارها احتکار شده‌اند شامل حبوبات، برنج، سبوس گندم، شکر، کود شیمیایی، روغن خوراکی و روغن موتور، لوازم خانگی از قبیل یخچال، تلوزیون، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، آبگرمکن است.

انتهای پیام/ب

ارجاع 4 هزار پرونده به تعزیرات حکومتی همدان

برچسب ها: تعزیرات ، تخلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.