غلامی گفت: احکام دانشجویان بازداشتی در مراحل نهایی است و طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
 
احکام دانشجویان بازداشتی در حال بررسی است/ طهرانچی باید در حد قوانین و مقررات عمل کند/ در شهریه دانشجویان افغان تجدید نظر می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم نشست رؤسای دانشگاه‌ها مراکز  آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به شکایات عده‌ای از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: اعتقاد داریم احکام قضایی زمانی نهایی و لازم الاجرا می‌شود که حکم نهایی صادر شود اما در بحث تعیین صلاحیت علمی خصوصا در دانشگاه‌ها به حکم احتیاجی نداریم بلکه بررسی علمی در آن مهم است و امیدواریم که دیوان عدالت اداری در  حد مقدورات خود وارد عمل شود.

وزیر علوم با بیان اینکه اعضای هیئت علمی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، اظهار کرد: ما تقاضا داریم که به شکل قانونی درباره این افراد تصمیم‌گیری انجام شود.

وی درباره حکم دانشجویان بازداشتی بیان کرد: احکام این دانشجویان در حال بررسی است و به نتایج خوبی در این باره دست یافته‌ایم که طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد و مسئولان قوه قضاییه همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

غلامی ادامه داد: امیدواریم که مشکل این دانشجویان به زودی حل شود تا به امروز نتایج خوبی در این حوزه گرفته‌ایم.

وزیر علوم درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشگاهی گفت: در تابستان که دانشگاه‌ها تعطیل‌ هستند برای ارتقای سطح خوابگاه‌ها کارهای خوبی انجام گرفته است و این  موارد به اعتبارات زیادی احتیاج دارند اما امیدواریم که به زودی مشکل خوابگاه‌ها هم حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد روی خط قوانین و مقررات حرکت کند

وی درباره سرپرست جدید دانشگاه آزاد گفت: آقای تهرانچی رئیس یکی از دانشگاه‌های بزرگ تهران بوده است و خود می‌تواند در حد قوانین عمل کند و چالش‌های موجود دانشگاه آزاد را هم باید خودشان برطرف کنند.

غلامی با  اشاره به ارز دانشجویی گفت: ارز جدید با نرخ مصوب اجرا می‌شود و شاید در 6 ماه اول مجبور باشیم که از بانک‌ها کمک بگیریم اما از اول مهرماه و با توجه به نرخ جدید ارز دسترسی آن  مشخص می‌شود.

 وزارت علوم برای دانشجویان بورسیه خود نرخ جدید ارز را اعمال می‌کند

وزیر علوم ادامه داد: برای دانشجویانی که از سمت وزارت علوم بورسیه شده‌اند با  نرخ جدید ارز را تأمین خواهیم کرد.

وی با اشاره به دانشجویانی که از خارج از کشور برای تحصیل به ایران می‌آیند، اظهار کرد: با توجه به نرخ ریال  اوضاع به نفع دانشجویانی که از کشورهای خارجی به ایران می‌آیند، خواهد بود اما تعدادی از دانشجویانی که تبعه افغانستان بودند اما آن‌ها در ایران درس خوانده بودند به مشکل برمی‌خورند.

غلامی ادامه داد: بیشتر مشکلات در بخش وزارت بهداشت بوده است و در شهریه جدید برای آنان تجدید نظر خواهیم کرد.

وزیر علوم درباره مجوز رشته‌های مختلف دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد باید از دفتر گسترش مجوز مخصوص خود را بگیرد و ظرفیت دانشگاه‌ها باید به تأیید دفتر گسترش و سازمان سنجش برسد و هر جایی که حداقل شرایط باشد اجازه پذیرش می‌دهیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار