رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: هر ساله ۲۵ هزار پرونده در شهرستان آبیک تشکیل می‌شود که با توجه به جمعیت این شهرستان باید گفت: به ازای هر چهار نفر، یک پرونده وجود دارد.

تشکیل پرونده قضایی به ازای هر ۴ نفر در آبیکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سید آیت‌الله بنی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان آبیک در همایش معرفی سامانه سجام شهرستان آبیک گفت: سالانه ۲۵ هزار پرونده در دستگاه قضایی شهرستان آبیک تشکیل می‌شود و با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری این شهرستان باید گفت که به ازای هر چهار نفر، یک پرونده در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود و این موضوع بیانگر بیمار بودن جامعه و دور شدن افراد از ادب است.

بنی هاشمی، توهین و تهدید را از جرایم نخست در این شهرستان ذکرکرد و افزود: اگر مردم شهرستان آبیک زبان خود را کنترل کنند، بسیاری از کدورت‌ها از بین می‌رود و آمار بسیاری از پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اضافه کرد: همچنین اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود تا ۸۰ درصد مشکلات حل خواهد شد.

این مقام قضایی گفت: هرکس باید در هر کاری که انجام می‌دهد، پلیس و قاضی خودش باشد که در این صورت یا هیچ جرمی رخ نمی‌دهد و یا به ندرت جرمی اتفاق می‌افتد.

بنی‌هاشمی ادامه داد: مردم بر مسؤولان و مسؤولان بر مردم حقی دارند و ثبت‌نام مردم در سامانه سجام و ارائه گزارش می‌تواند مسؤولان را در رفع مسائل و مشکلات یاری رساند.

انتهای پیام/

توهین و تهدید از جرایم نخست در آبیک است 

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.