مدیرکل امور عشایری خوزستان از استقرار 80 هزار خانوار عشایر در مناطق قشلاقی استان تا اوایل مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرحم کریمی، مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی استان در مقایسه با سال های گذشته بیان کرد: بروز برخی مشکلات در تامین آب و علوفه در مناطق ییلاقی سبب شد عشایر برای کوچ به مناطق قشلاقی خوزستان 2 هفته زودتر بار سفر ببندند.

وی استفاده از کامیون و وانت بار را وسیله جابجایی عشایر از استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه میان بندهایی که پیش تر در مسیر کوچ عشایر بوده در دهه های اخیر تصرف و یا به روستا تبدیل شده اند باعث شده عشایر در مسیر کوچ امکان اتراق کردن نداشته باشند.

کریمی، سرعت بخشیدن به تامین نیازهای عشایر را بدلیل استفاده آن ها از خودرو را ضروری دانست و اذعان کرد: به همین دلیل تیم های خدمات رسانی امور عشایری در مناطق اسکان عشایر در مناطق شمال و شمال شرق استان برای تامین نیاز آن ها به آب و بخشی از علوفه مستقر شده اند.

مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به کوچ 23 هزار خانوار عشایری از استان های همجوار و اسکان در مناطق قشلاقی استان بیان داشت: پیش بینی می شود تا هفته نخست مهرماه سال جاری حدود 80 هزار از این خانوار در مناطق مذکور مستقر شوند.

این مقام مسئول کمبود علوفه را مهم ترین چالش پیش رو با توجه به خشکسالی شدید در نیم قرن اخیر عنوان کرد و افزود: تا پایان هفته جاری نشستی به ریاست استاندار خوزستان برای تامین نیازهای عشایر کوچ رو برگزار می شود و تصمیم های لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/گ

آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی

برچسب ها: کوچ عشایر ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.