معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از معرفی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری سلامت از دوم تا چهارم مهرماه در مسقط عمان برگزار می‌شود که سیستان و بلوچستان نیز با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: گردشگری ماهیتی فرابخشی دارد و مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های مربوطه می‌تواند باعث حضور پررنگ و معرفی هرچه بهتر توانمندی‌های استان در این نمایشگاه شود.

وی گفت: با مکاتبه‌ای که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با رئیس امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی کشور داشت مقرر شد تا هماهنگی‌هایی با سفیر عمان در راستای شرکت در دو رویداد از جمله نمایشگاه گردشگری سلامت و برگزاری هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در کشور عمان انجام شود.

میرحسینی ادامه داد: هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در عمان بعد از ایام محرم و صفر برگزار می‌شود و فرصتی برای معرفی و تبلیغات داشته‌های استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوان به ویژه گردشگری دریایی اقیانوسیه هند است که یکی از ظرفیت‌های مهم استان محسوب می‌شود، گفت: جلسات متعددی در سازمان میراث فرهنگی کشور برای راه اندازی دوباره خط دریایی برگزار شده است و با توجه به همسایگان خارجی استان باید حلقه‌های جذب گردشگر را بوجود آوریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: برای توسعه گردشگری سلامت، باید راه‌های دسترسی ایجاد شود و خط دریایی حاشیه اقیانوس هند از مهم‌ترین این راه هاست.

 

انتهای پیام/ی

 

هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در عمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار