مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از راه اندازی بنیاد امیر کبیر در روستای هزاوه شهرستان اراک خبرداد.

راه اندازی بنیاد امیرکبیر در شهرستان اراک / نام گذاری روزولادت امیر کبیر به عنوان روز ملی اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از راه اندازی بنیاد امیر کبیر در خانه پدری امیرکبیر در روستای هزاوه شهرستان اراک خبرداد.

حسینی افزود: میراث فرهنگی استان مرکزی خانه پدری میرزا محمد تقی‌خان فراهانی معروف به امیرکبیر را در روستای هزاوه شهرستان اراک تملک و بازسازی و آماده افتتاح کرده تا در روز تولد ایشان بنیاد امیرکبیر در این خانه افتتاح شود.

وی امیرکبیر اصلاح گر بزرگ تاریخ ایران برخواسته از استان مرکزی دانست و اضافه کرد: با عمر نه چندان طولانی و ۳ سال و خرده‌ای صدارت کار‌های بزرگی کرد که بعد از قرن‌ها نام نیکش هم چنان در کشور و دنیا درخشان است.

نام گذاری روزولادت امیر کبیر به عنوان روز ملی اراک

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که زادگاه این شخصیت بزرگ تاریخ، روستای هزاوه شهرستان اراک است ادامه داد: روز ولادت امیر کبیر به عنوان روز ملی اراک نام گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تاریخ دقیق تولد امیر کبیر را مشخص کنیم تا هم افتتاح بنیاد امیرکبیر در خانه پدری ایشان و نامگذاری روز ملی اراک را در این روز انجام دهیم.

یک پنجم مفاخر و مشاهیر ایران اهل استان مرکزی هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.